اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

دستور ویژه صندوق رفاه وزارت علوم به دانشگاه‌ها در راستای قانون حمایت از خانواده

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از دستور ویژه به دانشگاه‌ها در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

دستور ویژه صندوق رفاه وزارت علوم به دانشگاه‌ها در راستای قانون حمایت از خانواده

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها براساس دستورالعملی که به زودی ابلاغ می‌شود، موظف به ساخت خوابگاه‌های متاهلی شده‌اند، گفت: هر دانشگاه تا پایان سال موظف به ساخت حداقل یک واحد خوابگاه متاهلی برای دانشجویان شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در راستای ماده ۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است، درباره منابع اعتباری ساخت خوابگاه‌های دانشجویان متاهل، گفت: منابع اعتباری ساخت این خوابگاه‌ها باید از ۱۰ درصد درآمدهای اختصاصی و ۱۰ درصد از درآمد تملک دارایی دانشگاه‌ها تامین شود.

گنجی همچنین از سه برابر شدن وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل در صورت پرداخت بودجه، گفت: اگر مبلغ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان را دولت از محل جزء ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال در اختیار صندوق قرار دهد، وام ودیعه مسکن متأهلان را تقریبا سه برابر خواهیم کرد تا قسمتی از مشکلات دانشجویان متاهل و دانشجویانی که قصد ازدواج دارند حل شود.

وی افزود: هم اکنون وام ودیعه مسکن متأهلان تهران ۵/۳۲ میلیون تومان است که این مبلغ به بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید، وام ودیعه مسکن متأهلان بقیه شهرها هم به نسبت میزان اجاره بها در هر شهری افزایش پیدا خواهد کرد. این مبالغ وام ودیعه مسکن متأهلان به شرطی افزایش خواهد یافت که سازمان برنامه و بودجه آن ۴ هزار و ۷۰۰میلیارد تومان را که واقعا حق قانونی دانشجویان است را به صندوق رفاه پرداخت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول