اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر کانادا از کی‌یف دیدار کرد

نخست وزیر کانادا روز یکشنبه با سفر به اوکراین، ضمن دیدار از شهر ارپین در حومه کی‌یف، سفارت این کشور را نیز بازگشایی کرد.

نخست وزیر کانادا از کی‌یف دیدار کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا روز یکشنبه به اوکراین سفر کرد. وی در این سفر از شهر ارپین در حومه کی‌یف نیز دیدار کرد.

ترودو همچنین در کی‌یف، سفارت کانادا در این شهر را نیز بازگشایی کرد و پرچم این کشور را بر فراز سفارت بالا برد. 

کاخ سفید روز یکشنبه خبر داد که «جیل بایدن» همسر رئیس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده، به اوکراین سفر کرد.

از سوی دیگر، در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های کشورهای غربی از کی‌یف، این بار «بربل باس» رئیس پارلمان آلمان برای حمایت‌ این کشور از اوکراین به کی‌یف رفت.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز گزارش دادند، خانم «بربل باس» سیاستمدار ۵۴ ساله آلمانی و رئیس پارلمان این کشور (بوندستاگ) با قطار وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد.

بنا بر این گزارش‌ها، رئیس پارلمان آلمان بعد از حضور در کی‌یف ابتدا با «دنس شمیال» نخست‌وزیر اوکراین دیدار دوجانبه ترتیب داد و همچنین از بنای یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم در این شهر دیدن کرد.

اولین سفر مقام ارشد کشورهای غربی به پایتخت اوکراین را بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس انجام داد و بعد از او مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، وزرای خارجه و دفاع آمریکا و برخی دیگر از مسئولان ارشد غربی از کی‌یف دیدن کرده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول