اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق از آمریکا و فرانسه سلاح پیشرفته می‌خرد

وزارت دفاع عراق از امضای قرارداد خرید تسلیحات پیشرفته توپخانه با فرانسه و آمریکا خبر داد.

عراق از آمریکا و فرانسه سلاح پیشرفته می‌خرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع عراق امروز (یکشنبه) از امضای قراردادهای خرید تسلیحاتی با آمریکا و فرانسه در راستای توسعه قدرت توپخانه‌ای نیروهای مسلح عراق خبر داد.

سرتیپ «عبد العرداوی» فرمانده بخش توپخانه وزارت دفاع عراق در این باره به خبرگزاری واع گفت که دولت بغداد برای توسعه توانایی واحد توپخانه نیروهای مسلح مصمم است و این یگان کارایی خود را در خلال جنگ با داعش به خوبی نشان داده بود.

به گفته وی قراردادهای تسلیحاتی دیگری نیز برای توسعه قدرت توپخانه‌ای با دیگر کشورهای اروپایی نیز به امضاء خواهد رسید.

در این راستا امروز ژنرال «مایکل لاولسگارد» فرمانده ناتو در عراق به مناسبت پایان مأموریتش در این کشور، با «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار کرد و الاعرجی در این دیدار گفت که بغداد به همکاری با ناتو و هر طرفی که به عراق در مبارزه علیه داعش کمک کند، تمایل دارد.

سرلشکر «قاسم آل محمدی» فرمانده نیروی زمینی عراق در ماه فوریه گفته بود: «عراق در حال مذاکره درباره قراردادهای بسیاری از جمله پهپادهای مسلح با قابلیت پرواز ۳۰ ساعته در حریم هوایی عراق است. برنامه‌هایی نیز  برای افزایش تعداد تانک‌ها و لشکرها و تیپ‌ها به منظور افزایش توانمندی ارتش عراق وجود دارد. این یگان در حال حاضر از تانک های آمریکایی آبرامز و تی-۹۰ روسی استفاده می‌کند.»

وی گفته بود: «سامانه‌های توپخانه‌ عالی با دقت بالا وجود دارد که از فرانسه وارد می‌شود و همچنین سامانه‌های تسلیحاتی مجهز به دید شب. قراردادهای زیادی برای تهیه تجهیزات توسط عراق امضا شده است.»

نیروی هوایی عراق نیز به نوبه خود به دنبال جنگنده رافال فرانسوی است. «محمدرضا الحیدر»، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق، در سپتامبر ۲۰۲۱ فاش کرد که عراق و پاریس قراردادی را برای این نوع جنگنده امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول