اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام یمنی: ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج برای درمان باید به خارج یمن بروند

سخنگوی وزارت بهداشت یمن ضمن انتقاد از تلاش ائتلاف سعودی برای افزایش مشکلات مردم یمن، گفت که سی هزار بیمار صعب العلاج، برای درمان فوری به سفر به خارج از این کشور نیاز دارند.

مقام یمنی: ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج برای درمان باید به خارج یمن بروند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «نجیب القباطی» سخنگوی وزارت بهداشت امروز یکشنبه از عدم اجرایی بندهای توافق آتش‌بس با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی انتقاد کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از القباطی گزارش داد،کشورهای ائتلاف متجاوز از اجرای توافق آتش‌بس شانه خالی می‌کنند و این اقدام، جنایتی است که پیامدهای انسانی دارد.

وی با بیان اینکه  ۱۲ نفر از بیمارانی که برای درمان به خارج از کشور ثبت نام کرده بودند، از دنیا رفتند، تأکید کرد که  برای نجات جان بیماران، دو پرواز در هفته طبق توافق آتش‌بس کافی نیست.

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار بیمار صعب العلاج در یمن، برای درمان فوری به سفر به خارج از این کشور نیاز دارند، تصریح کرد، بخش بهداشت یمن نیاز دارد که تجهیزات پزشکی آن روزآمد شود.

القباطی در پایان تأکید کرد که کشورهای ائتلاف متجاوز عمدا مشکلات ملت یمن را تشدید می‌کنند و سازمان ملل نیز در این زمینه سکوت کرده است.

این در حالی است که آتش‌بس موقت و دو ماهه در یمن از سیزدهم فروردین برقرار شد، اما ائتلاف سعودی تا کنون حدود شش هزار بار آن را نقض کرده است.

در همین ارتباط «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله هشدار داد که نیروهای یمنی در قبال این نقض آتش‌بس دست بسته نخواهد نشست. وی افزود، نیروهای مسلح یمن برای پاسخ به تجاوزات سعودی حرف بسیاری برای گفتن دارد؛ سلاح‌ راهبردی تولید شده توسط نیروهای یمن می‌تواند در پاسخ به تجاوزات و نقض آتش‌بس بکار گرفته شود.

القحوم تصریح کرد، ائتلاف سعودی از ابتدا به آتش‌بس پایبند نبود، آتش‌بس بر اساس در نظر گرفتن وضعیت انسانی و موضوع اسرا برقرار شد اما سعودی در تلاش برای سنگ‌اندازی و شکست تمامی تلاش‌ها برای حفظ آتش‌بس است.

وی سپس گفت، همچنین قرار برود به کشتی‌های حامل دارو، مواد غذایی و مواد نفتی اجازه ورود به بندر داده شود اما هنوز نیز برخی از کشتی‌ها اجازه ورود ندارد و توقیف شده باقی مانده‌اند. همه اینها نشان می‎دهد که سعودی خواستار ادامه این آتش‌بس نیست... تحرکاتی از سوی سعودی، امارات و نیز آمریکایی‌ها در دریای سرخ وجود دارد و صنعاء آنها را زیر نظر دارد و می‌داند که قصد تشدید تنش را دارند.

القحوم تأکید کرد: در صورت ادامه نقض آتش‌بس توسط سعودی دست بسته نخواهیم نشست بلکه از کرامت و حاکمیت خود دفاع خواهیم کرد... سلاحی راهبردی ساخته شده و ما تمهیدات زیادی داریم. سعودی باید از هفت سال حمله زمینی، هوایی و دریایی به یمن عبرت بگیرد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم دیروز گفت، یا دشمن نیت صادقانه خود برای صلح و جدیتش در اجرای آتش‌بس را نشان داده و به تجاوزگری و محاصره و خروج نیروهای خارجی پایان می‌دهد یا همچون عادت سابق خود از اجرای تعهداتش شانه‌ خالی کرده و چهره حقیقی و مکر و حیله خود را بار دیگر نشان می‌دهد.

انتهای پیام/.

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول