اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

افسردگی و اضطراب را با این روش درمان کنید

محققان در بررسی اخیر خود به یک روش جدید و ساده برای کاهش افسردگی و اضطراب دست یافته‌اند که به بهود سلامت روان و شاد زیستن نیز کمک می‌کند.

افسردگی و اضطراب را با این روش درمان کنید

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، مطالعه نشان می‌دهد که یک هفته دوری از شبکه‌های اجتماعی، افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد.

محققان دانشگاه استنفورد و نیویورک نیز پیش از این دریافتند، حذف حساب کاربری فیسبوک یا حتی دوری یک ماهه از این شبکه اجتماعی منجر به بهبود سلامت روانی، شادی و کاهش اضطراب در کاربران می‌شود.

 مطالعه جدید شامل ۱۵۴ فرد ۱۸ تا ۷۲ ساله بود که به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه به مدت یک هفته از حضور در شبکه های اجتماعی محروم شدند. از شرکت کنندگان در مورد سطح پایه اضطراب و افسردگی آنها سؤال شد و درنهایت مشخص شد، شرکت‌کنندگانی که رسانه‌های اجتماعی را کنار گذاشتند، افزایش احساس خوشبختی را گزارش کردند.

جف لمبرت که سرپرستی تیم محققان دانشگاه باث را بر عهده داشت، گفت: «شبکه‌های اجتماعی بخشی از زندگی هستند و برای بسیاری از مردم، بخش مهمی از اینکه چه کسی هستند و چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، است».

این مطالعه نشان داد افرادی که به مدت هفت روز از پلتفرم‌هایی مانند تیک تاک، اینستاگرام، توییتر و فیس بوک فاصله گرفتند، احساس سلامتی بیشتری داشتند.

یافته‌های تحقیق از تحقیقات قبلی در ایالات متحده و انگلیس حمایت می‌کند که استفاده منظم از رسانه‌های اجتماعی را با نرخ بالاتر افسردگی و اضطراب مرتبط می‌داند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول