اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دردسر آلودگی بی‌موقع هوا!/ کاسه و کوزه ای که بر سر مدارس شکسته شد

مدیر مدرسه‌ای در تهران گفت: وقتی اعلام شد دبستان‌ها تعطیل است، زنگ اول خورده بود و بچه‌ها سر کلاس بودند؛ باید با یکی یکی والدین تماس می‌گرفتیم و می‌گفتیم به دنبال فرزندشان بیایند. بعضی والدین تلفن را جواب نمی‌دادند. تلفن یکی خاموش بود. یکی جواب می‌داد و می‌گفت تا ظهر جلسه است.

دردسر آلودگی بی‌موقع هوا!/  کاسه و کوزه ای که بر سر مدارس شکسته شد

خبرگزاری فارس - گروه آموزش و پرورش: تازه به اداره رسیده است که تلفنش زنگ می‌خورد و شماره مدرسه فرزندش روی صفحه تلفن خودنمایی می‌کند. در همان چند لحظه، آشوب به جانش می‌افتد و تا به تلفنش پاسخ دهد، دلش هزار راه می‌رود. «چه اتفاقی افتاده است که از مدرسه با من تماس گرفتند؟». 

پشت خط، معاون مدرسه است. به نظر کمی عصبی می‌آید اما مثل همیشه اول احوالپرسی می‌کند و می‌گوید: «امروز مدرسه به خاطر آلودگی هوا تعطیله، لطفاً بیایید دنبال بهاره جان».

دلشوره جایش را به خشم می‌دهد و می‌گوید: «خانم رضایی جان یعنی چی مدرسه تعطیله. من سرکارم اینور تهرانم. تا برگردم و بیام مدرسه، ظهره».

خانم معاون سعی می‌کند عصبانیتش را کنترل کند و ادامه می‌دهد: «ما چی بگیم؛ یکدفعه اعلام کردند که مدرسه تعطیله، الان به هر پدر و مادری که زنگ می‌زنم، غر می‌زنند و اعتراض می‌کنند. ما چه گناهی کردیم؛ بعضی والدین می‌گویند که ما تا ظهر نیستیم. تکلیف ما چیه آخه که گیر کردیم بین دستوراتی که می‌یاد و خانواده‌ها». 

تنها کاری که مادر می‌تواند انجام دهد این است که از معاون مدرسه بخواهد که یک تاکسی برای فرزندش بگیرند و او را به محل کارش بفرستند تا فرزندش پیش خودش باشد.

* چرا انقدر دیر!

روایت امروز تعطیلی دبستان‌های پایتخت، روایت عجیبی شد؛ وقتی بچه‌ها سرکلاس درس بودند، یکدفعه اعلام شد که مدارس تعطیل است و بچه‌ها باید به خانه برگردند و آن هم به خاطر آلودگی هوا!

معاون یکی از مدارس تهران به خبرنگار فارس گفت: امروز بچه‌ها مثل همیشه سر صف ایستادند، ورزش کردند و بعد به کلاس درس رفتند. یعنی در آلودگی هوا همه این کارها انجام شده بود و وقتی اعلام کردند که مدارس تعطیل است، بچه‌ها سر کلاس درس بودند.

وی ادامه داد: واقعا اگر تعطیلی مدارس به خاطر آلودگی هوا بود که دیگر کار از کار گذشته بود و بچه‌ها به مدرسه رفتند، چرا دیگر مدارس را تعطیل اعلام کردند که باز بچه‌ها در خیابان‌ها باشند.

* کاسه و کوزه‌ای که بر سرِ مدارس خراب شد

اما نکته دیگر در این تعطیلی مغفول ماند این بود که کاسه و کوزه تعطیلی دیرهنگام دانش‌آموزان بر سرِ مدارس شکسته شد و روز سختی را گذراندند. 

مدیر مدرسه‌ای در تهران به خبرنگار فارس گفت: وقتی اعلام شد که دبستان‌ها تعطیل است، زنگ اول خورده بود و بچه‌ها سر کلاس بودند؛ باید با یکی یکی والدین تماس می‌گرفتیم و می‌گفتیم که به دنبال فرزندشان بیایند. بعضی والدین تلفن را جواب نمی‌دادند. تلفن یکی خاموش بود. یکی جواب می‌داد و می‌گفت که تا ظهر جلسه هست.

وی اضافه کرد: برخی والدین اعتراض شدید می‌کردند. آموزش و پرورش را مقصر می‌دانستند و ناتوان از یک برنامه‌ریزی اعلام می‌کردند. خلاصه اینکه مدرسه تعطیل شد ولی تا همه بچه‌ها از مدرسه خارج شوند عملا تا همان ظهر طول کشید و ما هم در مدرسه بودیم. 

* آموزش و پرورش: انتظار ما این بود که این موضوع حداقل از شب قبل اعلام شود 

آموزش و پرورش اعلام کرده است که خبر تعطیلی مدارس، دیر به آنها اعلام شده است. مجید شاطری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرده است: تعطیلی مدارس ساعت ۷:۲۰ صبح از سوی مسؤولان استانداری تهران اعلام شد و ما به محض اطلاع به همه مدارس منعکس کرده و از مدارس خواستیم مراقب کنند که دانش آموزان آسیب نبینند. 

اما صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: ما هم گلایه‌مندیم چرا که این موضوع موجب نگرانی و ناراحتی خانواده‌ها و دانش‌آموزان و همینطور مدیران مدارس و معلمان در مدارس شده است. ضمن اینکه با این اقدام، سلامت دانش‌آموزان هم در خطر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توقع ما این است که از قبل به ما تعطیلی اعلام شود تا بتوانیم مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، افزود: انتظار ما این بود که این موضوع حداقل از شب قبل اعلام شود ولی زمانی اعلام شد که دانش‌آموزان ما در مدرسه بودند. 

به گزارش فارس، وزارت آموزش و پرورش توقع دارد که مسؤولان سایر نهادهای مرتبط به موضوعات آموزش و پرورش، درباره تصمیم‌گیری‌ها، شرایط دانش‌آموزان، والدین و کادر مدرسه را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول