اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

محیط زیست گیلان در جستجوی پلنگ ماسال

چند روزی است یک قلاده پلنگ در مناطق کوهستانی بخش شاندرمن شهرستان ماسال رویت شده و مأمورین اداره محیط زیست گیلان در تلاش هستند تا با زنده گیری این حیوان او را به زیستگاه اصلی خود بازگردانند.

محیط زیست گیلان در جستجوی پلنگ ماسال

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، جنگل‌های ماسال همیشه منطقه بکر و دست نخورده‌ای برای گونه‌های مختلف جانوری بوده و در طول سال‌های گذشته همیشه شاهد حضور گونه‌های مختلف حیوانات در این منطقه بوده‌ایم. 

در چند سال گذشته خرس قهوه‌ای در این منطقه رویت شده بود و بارها عقاب و شاهین و پرندگان وحشی در این منطقه مداوا و رهاسازی شده بودند. 

اما چند روزی است اهالی یکی از روستاهای بخش شاندرمن ماسال خبر از حضور پلنگ در این روستا می‌دهند، پلنگی که فعلا به کسی آسیب نزده اما می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد. 

از دو ماه پیش یکی از اهالی روستای چاله سرای بخش شاندرمن شهرستان ماسال خبر از رویت پلنگ در این منطقه داده بود اما هیچ گونه آثار دیگری از این حیوان رویت نشد تا اینکه در روز گذشته چند نفر از اهالی این روستا مجددا پلنگ شاندرمنی را مشاهده می‌کنند و به سرعت اداره محیط زیست را در جریان این موضوع قرار می‌دهند. 

به گفته شاهدین عینی پلنگ مذکور آرام و سالم بود و علایم خشم و یا زخمی بودن در آن مشاهده نمی‌شد و با دیدن انسان از محل دور می‌شد. 

به گفته مامورین اداره محیط زیست حاضر در منطقه، پهن تازه که در محل رویت پلنگ مشاهده می‌شد جهت آزمایش به اداره کل محیط زیست استان گیلان منتقل شد و صحت رویت پلنگ در این منطقه تایید شد. 

از صبح امروز گروه‌های مختلف ماموران محیط زیست در منطقه ییلاقی روستای چاله سرا بخش شاندرمن شهرستان ماسال درحال گشت زنی هستند تا بتوانند این حیوان را زنده گیری کرده و به زیستگاه اصلی خود برگردانند تا هم خودش در امنیت باشد و هم امنیت مردم را به خطر نیندازد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول