اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لغو سفر پاپ فرانسیس به فلسطین اشغالی

اوضاع ملتهب فلسطین اشغالی موجب شد تا واتیکان سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به اراضی اشغالی را لغو کند.

لغو سفر پاپ فرانسیس به فلسطین اشغالی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی روز شنبه گزارش کردند که «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان سفر خود به فلسطین اشغالی را که قرار بود در ۱۵ ژوئن (چهارشنبه ۲۵ خرداد) در چارچوب یک تور خاورمیانه‌ای برگزار شود، لغو کرد.

به گزارش وبگاه «عروتص شوع» دفتر پاپ اطلاع داد که این سفر به دلیل مشکلات سلامتی پاپ انجام نخواهد شد. با این حال، یک منبع سیاسی گفت که به نظر می‌رسد موج ناآرامی‌ها در اسرائیل بر تصمیم واتیکان برای لغو این سفر در این زمان تأثیر داشته است.

پاپ فرانسیس قرار بود به عنوان بخشی از سفر به خاورمیانه وارد فلسطین اشغالی شود و سپس از لبنان و اردن نیز دیدن کند.

پاپ فرانسیس در سال ۲۰۱۴ از سرزمین‌های اشغالی دیدن کرده بود، ودر آن زمان با مقامات صهیونیستی از جمله «روون ریولین» رئیس سابق صهیونیست‌ها دیدار کرد.

عملیات‌های استشهادی و انفرادی در سرزمین اشغالی در حالی در ماههای اخیر افزایش یافته است که  «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت روز قدس اظهار داشت که عملیات‌های انفرادی یک تحول ویژه جدید در مسیر مقاومت فلسطینی است و این عملیات‌ها میزان سستی بنیان‌های امنیتی و ضعف رژیم صهیونیستی را بر ملا کرد و این‌گونه عملیات‌ها یک تحول خطرناک برای رژیم تل آویو محسوب می‌شود، چرا که نه به اتاق عملیات نیاز دارد و نه امکانات ویژه می‌خواهد.

منابع خبری عبری و فلسطینی اخیرا از عملیات استشهادی درمنطقه «العاد» در نزدیکی تل‌آویو واقع در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

خبرگزاری «شهاب» به نقل از منابع عبری گزارش داد، این عملیات با چاقو توسط یک شهروند فلسطینی صورت گرفته و در جریان آن ۶ صهیونیست زخمی شدند.

رادیو رژیم صهیونیستی اما به صورت رسمی خبر داد که در جریان این عملیات سه صهیونیست به هلاکت رسیدند. برخی از منابع نیز گفتند که این عملیات، با ساطور انجام شده است و برخی دیگر از انجام عملیات با تبر خبر می‌دهند.

منابع عبری همچنین گفتند که عامل این عملیات، موفق به فرار از صحنه عملیات شده است و جست‌وجو همچنان ادامه دارد. البته برخی دیگر از منابع، دو نفر را عامل این عملیات عنوان کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی نیز از صهیونیستهای حاضر در العاد خواست که در منازل خود بمانند. این نهاد صهیونیست اعلام کرد که عاملان این عملیات از سلاح گرم نیز استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول