اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس دوما: آمریکا مستقیماً در درگیری‌های اوکراین دخالت دارد

به گفته «ویاچسلاو ولودین»، واشنگتن اساساً عملیات‌های نظامی را در اوکراین هماهنگ می‌کند و به این شکل مستقیماً در اقدامات نظامی علیه روسیه مداخله می‌کند.

رئیس دوما: آمریکا مستقیماً در درگیری‌های اوکراین دخالت دارد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز گزارش داد ارشدترین قانونگذار روسیه روز شنبه واشنگتن را به هماهنگی عملیات‌های نظامی در اوکراین متهم کرد که به گفته او به منزله مداخله مستقیم آمریکا در اقدام نظامی علیه روسیه است.

«ویاچسلاو ولودین» در کانال تلگرامی خود نوشت: واشنگتن اساساً عملیات نظامی را هماهنگ می‌کند و پیش می‌برد و از این طریق مستقیماً در اقدامات نظامی علیه کشور ما مداخله می‌کند.

از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، واشنگتن و اعضای اروپایی ائتلاف ناتو به کی‌یف تسلیحات سنگین رسانده‌اند. اقدامی که مسکو بارها درباره آن هشدار داده که عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود. با این حال، ایالات متحده و متحدان ناتو آن گفته‌اند که خودشان در جنگ شرکت نخواهند کرد تا از تبدیل شدن به طرف درگیری اجتناب کنند. 

طبق گزارش رویترز، مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که ایالات متحده اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار داده تا در مقابله با حمله روسیه به کی‌یف کمک کند، اما در ادعایی، این مسئله که اطلاعات مذکور شامل داده‌های دقیق هدف‌گیری است را رد کرده‌اند.

به نوشته رویترز، ولودین رئیس دومای دولتی روسیه گفت مشاوران خارجی از زمان «کودتا» (در اشاره آشکار به انتخاباتی که منتهی به ریاست‌جمهوری ولودیمیر زلنسکی در سال ۲۰۱۹ شد) در اوکراین فعالیت می‌کردند.

آمریکا و کشورهای دیگر عضو ناتو به‌رغم تجهیز اوکراین به تسلیحات، از ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور از بیم درگیری با روسیه اجتناب کرده‌ و درباره استفاده احتمالی مسکو از تسلیحات اتمی گمانه‌زنی کرده‌اند.

این در حالی است که «الکسی زایتسف» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت روسیه قویاً به این اصل پایبند است که جنگ اتمی پیروز ندارد و نباید چنین جنگی دربگیرد. او در ادامه اظهاراتش گفت: روسیه سال گذشته توانست ایالات متحده و سپس تمامی پنج کشور قدرت اتمی جهان را متقاعد کند که تعهد خود به این اصل را تأیید کنند.

زایتسف خاطرنشان کرد، این اولین باری نیست که غربی‌ها درباره استفاده روسیه در سلاح اتمی گمانه‌زنی می‌کنند و «دروغ‌های عامدانه» می‌گویند. معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر اعلام کرد روسیه زمانی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که علیه این کشور حمله اتمی انجام شود یا حملات از طریق سلاح‌های متعارف در حدی باشد که موجودیت روسیه را به خطر اندازد.

روسیه از روز پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول