اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اختصاص وام قرض‌الحسنه به طرح‌های دانش‌بنیان در اصفهان

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: امسال طرح‌های اشتغالزایی دانش‌بنیان با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گرفته است.

اختصاص وام قرض‌الحسنه به طرح‌های دانش‌بنیان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسن عجمی مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان عصر امروز در نشست تبیین برنامه‌های دهه بسیج سازندگی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و‌ وزارت کشاورزی در دوران اصلاحات، اظهار داشت: با تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ ظرفیتی مجدد برای احیای حمایت از محرومان فراهم شد.

وی افزود: در زمان حاضر بسیج سازندگی در چهار محور محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، گروه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی خدماتی از قبیل ساخت مسکن محرومان را در دستور کار دارد.

عجمی با اشاره به نقش بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی گفت: تنها کشوری که توانست به خوبی از ظرفیت مردمی استفاده کند، ایران اسلامی بود و در این میان بسیج و به ویژه بسیج سازندگی نقش مؤثری داشتند.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به نقش بسیجیان در زمانی کرونا، بیان کرد: در زمانی که نیاز به تولید ماسک بود ۵۷۰ کارگاه خیاطی به کار تولید ماسک مشغول شدند و بعد کارگاه‌هایی تولید ماسک سه لایه راه‌اندازی شد تا جایی‌که در حوزه کرونا توانستیم صادرکننده ماسک باشیم.

با کمک بسیج حقوقدانان تاکنون ۲۶۸ زندانی مُعسر مالی آزاد شدند

وی آزادی زندانیان را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و‌ اضافه کرد: با کمک بسیج حقوقدانان تاکنون ۲۶۸ زندانی مُعسر مالی آزاد شدند و در ماه رمضان سال جاری نیز قریب ۱۳ میلیارد ریال جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد به حساب ستاد دیه استان واریز شد.

عجمی ادامه داد: در راستای ازدواج آسان با کمک معاونت اجتماعی بسیج، یک هزار و ۵۰۰ جهیزیه به زوج‌های جوان اعطا شد و‌ همچنین در بخش بسته‌های معیشتی نیز ده‌ها هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به خدمات بسیج در حوزه اشتغالزایی گفت: سال گذشته حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال وام برای مشاغل خرد اختصاص یافت.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت امسال به عنوان دهه بسیج سازندگی، افزود: در این دهه برنامه‌هایی در سطح استان با هماهنگی ۲۸ ناحیه مقاومت از جمله برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح مسکن محرومان، افتتاح استخر ذخیره آب، توزیع ۹۳ هزار بسته معیشتی، آزادی زندانیان، راه‌اندازی میز خدمت، طرح‌های مقابله با سالک، ویزیت رایگان، ارائه خدمات دندانپزشکی و آموزش سبک زندگی در دستور کار است.

عجمی ادامه داد: در حال حاضر ساخت ۴۵۰ مسکن محرومان در دست ساخت است که ۵۰ مسکن آن در دهه بسیج سازندگی افتتاح می‌شود.

تشکیل چهار قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های اصفهان

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به تشکیل چهار قرارگاه محرومیت‌زدایی در شهرستان‌های سمیرم، چادگان، برخوار و آران و بیدگل، تصریح کرد: رزمایش جهادگران فاطمی با حضور این چهار قرارگاه و ۳۰۰ گروه جهادی از نواحی مختلف استان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی بیان کرد: کارگروه بسیج سازندگی با محوریت استاندار اصفهان و مجمع جهادی استان در این دهه به منظور استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به محرومان تشکیل جلسه خواهد داد.

عجمی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه کارآفرینی صنایع دستی با کمک بسیج هنرمندان و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به منظور شناسایی و معرفی ظرفیت‌های اشتغال‌های دانش بنیان از دیگر برنامه‌های این دهه است.

مسؤول بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با اشاره به نامگذاری سال افزود: امسال طرح‌های اشتغالزایی دانش‌بنیان با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گرفته است.

وی به فرصت تابستان برای خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تشکیل قرارگاه‌های جهادی دائمی در چهار نقطه استان و فراهم شدن ظرفیت و امکاناتی برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی بیش از ۵۰ درصد از مجموع ۲ هزار و ۵۸۰ گروه جهادی استان در تابستان  فعال شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول