اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تدوین برنامه هفتم توسعه کشور/با ترک فعل مسؤولان برخورد جدی می‌شود

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور گفت: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در حال تدوین و فراغت از برنامه ششم در حال انجام است و در خرداد ماه ارائه خواهد شد.

تدوین برنامه هفتم توسعه کشور/با ترک فعل مسؤولان برخورد جدی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روح‌الله اکبری، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار کرد: دیوان محاسبات در بحث نظام مالی عمومی به دنبال آن است که منابع عمومی به منافع عمومی تبدیل شود و این منابع از معادن و منابع‌طبیعی و محیط‌زیست گرفته تا بودجه و منابع‌انسانی را شامل می‌شود.

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور نظارت را خدمتی برای توسعه عنوان کرد و افزود: به دنبال توسعه استان‌ها هستیم و تلاش می‌کنیم منابع بر زمین مانده‌ای وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات سعی دارد تا با همکاری و مشارکت مدیران و دستگاه‌ها از تخلفات احتمالی پیشگیری کند ولی اگر اصرار بر تخلف و هنجارشکنی باشد، قطعاً برخورد خواهد شد، گفت: در همین راستا یکی از محورهای رسیدگی دیوان محاسبات سند آمایش سرزمینی بوده که مصوب شده است.

اکبری گفت: در حال حاضر برنامه هفتم توسعه در حال تدوین و فراغت از برنامه ششم در حال انجام است و در خرداد ماه سال جاری ارائه خواهد شد و به‌ هنگام‌رسی در تفریغ بودجه سال گذشته انجام می‌شود تا در شهریورماه دولت در تدوین بودجه آتی از آن استفاده کند.

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه نتایج تبدیل منابع عمومی به منافع عمومی باید در زندگی مردم مشخص باشد، گفت: یکی از نقاط ضعف اصلی نظام مالی عمومی برنامه‌محور نبودن بودجه است که توسط رئیس‌جمهور نیز مطرح شده و رسیدگی به سیاست‌های مالی تا تخصیص اعتبار نیز ایراداتی پیدا می‌کند.

در ادامه نیز مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان، دیوان محاسبات را نهادی نظارتی دانست و گفت: تلاش می‌شود تا با شفاف‌سازی‌ها خود مردم در جریان گزارش‌ها باشند.

محمدمهدی رضوانی‌فر گفت: برای این سازمان همواره صلاحیتی فرابودجه‌ای دیده شده است که سبب می‌شود در کنار دیگر دستگاه‌ها، با آنان همکاری کند.

در این جلسه غلامرضا بازگشا تودیع و محمدمهدی رضوانی‌فر به عنوان مدیرکل دیوان محاسبات استان زنجان معارفه شد.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول