اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان افتتاح شد

مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد.

ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان ظهر امروز شنبه 17 اردیبهشت ماه با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

حجت الاسلام تقوی مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره صحیفه سجادیه و مسئول‌ نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: سال ۹۲ پنجمین جشنواره صحیفه سجادیه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برگزار شد و از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ خبری از برگزاری جشنواره صحیفه سجادیه نبود‌.

وی گفت: نگاه اول به این جشنواره اینطور‌ بود که یک ماموریت ویژه برای آن تعریف کنیم؛ برای همین شعارمان را صحیفه سجادیه با بیانیه کام دوم با محوریت ۸ توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم قرار دادیم.

مسئول دبیرخانه ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان با اشاره به بخش های مختلف جشنواره تاکید کرد: این جشنواره یک بخش ویژه تحت عنوان مکتب حاج قاسم در آیینه صحیفه سجادیه نیز خواهد داشت.

فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس نیز در ادامه این برنامه اظهار داشت: ما در دانشگاه به صورت کامل و با پای کار آوردن تمام ظرفیت ها در صدد هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره هستیم.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: یک واقعیتی در مجموعه میراث معنوی و معرفتی وجود دارد که در اسلام شاهد هستیم این است که قرآن در بین مسلمانان مورد توجه قرار گرفت و در طول تاریخ اهل تسنن توجه بیشتری داشتند اما بعد از انقلاب مورد توجه مسولان جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: در کنار قرآن مجموعه معارف اهل بیت که همان تفسیر آیات قران هستند، با عالی ترین تفسیر گرداوری شده است.

رستمی ادامه داد: متاسفانه کمتر به صحیفه سجادیه و سایر ادعیه توجه شده است و در واقع مهجور مانده اند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: لازم است جهت تبیین معارف اسلامی و ادعیه در فضای بین الملل ورود کنیم که از اهمیت بالایی برخوردار است.

عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه افزود: باید بتوانیم مردم و دانشجویان را جهت اثر گذاری بیشتر، به صورت مستقیم با متون الهی ارتباط دهیم.

شیراوژن با بیان اینکه غربی‌ها هم از صحیفه سجادیه الهام گرفته اند، گفت: متن های دینی یک شیرینی خاصی دارند و میتوان با آن ارتباط قلبی گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی و در برنامه های مختلفی که برگزار می شود جای برنامه های دینی و الهی خالیست که فضایی است که باید از آن استفاده کرد.

شیراوژن تصریح کرد: عموم مردم به واسطه نویسندگان و اندیشمندان با متون الهی و دیتی ارتباط می گیرند؛ باید بتوانیم مردم و دانشجویان را جهت اثر گذاری بیشتر، به صورت مستقیم با متون الهی ارتباط دهیم.

شیراوژن افزود: این جشنواره به تولیدات زیربنایی نیاز دارد؛ می ارزد سال اول یک سری محصولات را تولید کنیم تا سالهای آینده از انها بهره برداری کنیم.

به گزارش فارس، در انتهای برنامه  از پوستر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان رونمایی شد.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول