اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ششمین جشنواره ادبی رسول آفتاب داوران خود را شناخت

دبیر ششمین دوره جشنواره ادبی رسول آفتاب گفت: این جشنواره توانست ۱۵۰ عنوان داستان کودک با موضوع دفاع مقدس، مقاومت و پایداری جذب کند. طی دو ماه فراخوان، ۹۸ نویسنده از ۱۱ استان و ۳۲ شهرستان، برای جشنواره اثر فرستادند.

ششمین جشنواره ادبی رسول آفتاب داوران خود را شناخت

رحیم مخدومی دبیر ششمین دوره جشنواره ادبی رسول آفتاب، در گفت‌‌وگو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس بیان کرد: این جشنواره که در اسفند ۱۴۰۰ فراخوان داده بود، توانست ۱۵۰ عنوان داستان کودک با موضوع دفاع مقدس، مقاومت و پایداری جذب کند. طی دو ماه فراخوان، ۹۸ نویسنده از ۱۱ استان و ۳۲ شهرستان، برای جشنواره اثر فرستادند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت این رویداد ادبی با موارد مشابه در این است که در این جشنواره نفرات اول تا سوم مشخص نمی‌­شود، گفت: هر تعداد اثر که قابلیت چاپ داشته باشد، به عنوان اثر پذیرفته شده، تلقی می‌شود و با هدف چاپ کتاب کودک، با نویسنده قرارداد منعقد می‌­شود.

مخدومی گفت: داوران به‌جای تعیین رتبه­‌های اول تا سوم، آثار را نقد کرده و نکات اصلاحی را در اختیار نویسندگان قرار می­‌دهند.

دبیر ششمین جشنواره ادبی رسول آفتاب اعلام کرد: داوران این دوره عبارت‌اند از احمد عربلو، محمود پوروهاب و بنده که ان شاء الله آثار را بررسی خواهیم کرد. نتایج نهایی دوره ششم تا پایان اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول