اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

7 سرفصل اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران برای بهبود زندگی شهروندان

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پیرو ابلاغ بودجه سال 1401 و با عنایت به تاکید شهردارتهران بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان 7 سرفصل کلی اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت.

7 سرفصل اقدامات محیط زیستی شهرداری تهران برای بهبود زندگی شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس، «شینا انصاری» مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران  با اشاره به بررسی اقدامات حوزه محیط زیست و توسعه پایدار مناطق 22 گانه، برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال 1401 را در 7 سرفصل تشریح کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، ترویج استفاده از انرژی های نو، بهبود سیستم های روشنایی گرمایشی و سرمایشی با هدف کاهش مصرف انرژی، اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی و استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب به منظور صرفه جویی و مدیریت منابع آبی در خدمات شهری، بهره گیری از همه ی ظرفیت ها برای کاهش آلودگی هوا، کنترل و کاهش آلودگی های زیست محیطی (هوا، آب، خاک و صدا) و پایش آنها در شهر تهران، ترویج آموزش های همگانی و ارتقاء سطح مشارکت و فرهنگ عمومی شهروندان در مدیریت و نگهداشت پایدار شهر، بهبود مستمر راندمان بازیابی منابع و انرژی بر پایه اصول توسعه پایدار را سرفصل های کلی اقدامات اجرایی این اداره کل عنوان کرد.

وی افزود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای بررسی اقدامات انجام شده سال 1400 و برنامه ریزی اقدامات اجرایی سال 1401 اقدام به برگزاری سلسله جلسات با مناطق 22 گانه در حوزه های برنامه ریزی، آموزش و توانمند سازی، مدیریت انرژی، شناسایی و پایش منابع آلاینده و ارزیابی و استانداردها نموده است.

انصاری خاطر نشان ساخت: در سال 1401 بالغ بر 752 میلیارد ریال بودجه جهت انجام پروژه های محیط زیستی به اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار و ادارات محیط زیست مناطق 22 گانه اختصاص داده شده است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان یادآور شد: بیشترین بودجه مصوب در حوزه محیط زیست متعلق به توسعه انرژی های نو و طراحی و اجرای روش‌های بازیافت و بازچرخانی آب و سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که در مجموع حدود نیمی از اعتبارات موجود است.

در این جلسات تمام اقدامات محیط زیستی مناطق 22 گانه در سال 1400، چالش ها و فرصت های موجود در اجرای پروژه ها در سطح شهر تهران مورد بررسی و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول