اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعالیت ۶۱۰ گروه جهادی در رزمایش «جهادگران فاطمی» خراسان‌جنوبی

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: امسال هم‌زمان با سراسر کشور رزمایش «جهادگران فاطمی» با حضور ۶۱۰ گروه جهادی در استان برگزار می‌شود.

فعالیت ۶۱۰ گروه جهادی در رزمایش «جهادگران فاطمی» خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «مهدی هنری» مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: تأسیس سازمان بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه در سال جدید با شور و حرارت بیشتر به اجرای مأموریت خدمت‌رسانی می‌رسیم، تصریح کرد: ۶ نفر از جهادگران استان در حین فعالیت‌های جهادی به شهادت رسیدند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲۲ سال از تأسیس بسیج سازندگی با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد، یادآور شد: با اقبال جوانان به فعالیت‌های جهادی به سمت نهادینه کردن فرهنگ جهادی و گفتمان جهادی در بین دستگاه‌ها و عموم مردم هستیم.

هنری با اشاره به اطلس جهادی، ادامه داد: از دو سال گذشته رشد چهار تا پنج برابری فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این اطلس ثبت شده است.

وی با بیان اینکه رشد کمی گروه‌های جهادی در کنار کیفی‌سازی مورد تأکید رهبری بوده است، افزود: خدمت به جهادگران مورد تأکید ما هم است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس بسیج سازندگی است، اضافه کرد: آغاز فعالیت‌های جهادی در استان ما با سفر رهبری در ۱۳ شهریورماه سال ۴۷ در زلزله فردوس بوده که نخستین گروه جهادی به مدت ۴۵ روز در آن مکان مشغول خدمت‌رسانی بودند.

هنری با بیان اینکه امسال همزمان با سراسر کشور رزمایش جهادگران فاطمی با حضور ۶۱۰ گروه جهادی در استان برگزار می‌شود، گفت: تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جهادگران در استان از امروز فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا ۲۶ اریبهشت‌ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حضور جهادگران در سال گذشته ۴ هزار نفر بوده است، تصریح کرد: امسال جهادگران در ۲۰ قشر برنامه‌ریزی شده فعالیت می‌کنند و زمینه‌های مختلف فعالیت متناسب با اقشار بسیج برنامه‌ریزی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر خواهر و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر برادر هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در قالب گروه‌های جهادی افتتاح طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به اتمام رسیده است، یادآور شد: افتتاح طرح‌های اشتغال‌زایی را نیز در سال جاری داریم.

هنری با اشاره به آغاز طرح کلان در حوزه عمرانی و محرومیت‌زدایی ادامه داد: طرح بسیج آبرسانی با کار جهادی در قالب تفاهم‌نامه ۳۰ ماهه و ایجاد ۲۵ مجتمع آبرسانی که مشکل بیش از ۴۹ روستای استان را مرتفع می‌کند در یک سال کار اجرایی به اتمام می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه برای افتتاح این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، افزود: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان کمک بسیج و سپاه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم با حداقل هزینه و کمترین زمان و نصف هزینه اجرایی با کمک بخش خصوصی و یک سوم زمان مورد نیاز به اتمام برسانیم و تاکنون ایجاد ۷ مجتمع آبرسانی آغاز شده است.

هنری با اشاره به ایجاد مسکن محرومین با کمک جهادگران و بسیج سازندگی، گفت: کار ساخت ۱۰۰ واحد را بسیج آغاز کرده و به مرور افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های آب کشاورزی ۷۰ درصد پروژه‌های بسیج سازندگی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در حوزه اشتغال و توانمندسازی بسیج سازندگی در سال ۹۲ ورود پیدا کرد و با محوریت صندوق‌های قرض‌الحسنه کار ترویج گفتمان مردمی، اتحاد و همدلی را دنبال می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۶۲ صندوق قرض‌الحسنه در استان راه‌اندازی شده است، یادآور شد: تعداد ۳۱ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند و بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان سرمایه این صندوق‌ها است که توسط خود اعضا واریز شده است.

هنری با بیان اینکه در ایام هفته بسیج سازندگی ۶۸۴ کارگاه خرد خانگی برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال تولیدات خرد و خانگی امروز افتتاح نمایشگاه فروش تولیدات را در میدان ابوذر بیرجند داریم که به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول