اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

وجود ۳۰۰ منزل پلاک قرمز در تهران/ رئیس پلیس: فقط ۷ منزل تخریب شده!

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام اینکه در تهران ۳۰۰ منزل پلاک قرمز وجود دارد گفت: متأسفانه فقط ۷ منزل پلاک قرمز تخریب شده است.

وجود ۳۰۰ منزل پلاک  قرمز در تهران/ رئیس پلیس: فقط ۷ منزل تخریب شده!

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه بازدید میدانی از مناطق شوش، مولوی و هرندی و اجرای طرح جدید جمع‌آوری معتادان متجاهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲۰ تا ۲۲ هزار معتاد متجاهر و همچنین ۶ تا ۷ هزار خرده‌فروش مواد مخدر در تهران وجود دارند که تجمع اصلی و خاستگاه آنها در مناطق شوش، مولوی و هرندی است؛ از طرفی محل اصلی تهیه مواد مخدر توسط خرده‌فروشان نیز همین مناطق شوش، مولوی و هرندی است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تجمع معتادان متجاهر در مناطق مذکور باعث آزردگی اهالی محل و کسبه شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط باید به این موضوع ورود کنند؛ هم اکنون حدود ۷ تا ۸ هزار ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر جمع‌آوری شده کم داریم؛ این افراد مدام توسط پلیس جمع آوری و چند ماه بعد رها شده و این چرخه مجدد تکرار می‌شود.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که پلیس اقدامات خود را انجام می‌دهد، بیان داشت: از اواخر سال ۹۷ تا امروز بالغ بر ۷۰ هزار نفر از معتادان متجاهر را از مناطق شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری کرده‌ایم؛ این آمار نشان‌دهنده این مطلب است که معتادان متجاهر مکرراً توسط پلیس جمع آوری و سپس رها و این چرخه ادامه پیدا کرده است که باید برای این موضوع راه‌حلی اندیشید.

وی در ادامه در خصوص رها بودن تعداد زیادی از معتادان متجاهر منع پذیرش مانند معتادان دارای زخم باز و عفونی و همچنین رها بودن زنان معتاد متجاهر اعلام کرد: باید این مسائل حل شود و من از همه مسئولان درخواست کرده ام که همه برای حل این موضوع وارد میدان شوند.

وی به برگزاری جلساتی با حضور وزیر کشور، رئیس جمهور و سایر مسئولان در این خصوص اشاره و بیان داشت: شخص رئیس جمهور نیز بعد از مدت‌ها شخصاً وارد میدان شدند، البته این جلسات مقدمات است و باید به ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر تبدیل شود.

رحیمی افزود: نگاه دیگری هم باید به خرده‌فروشان مواد مخدر داشته باشیم چراکه بسیاری از خرده‌فروشان مواد مخدر، معتاد یا سارق هستند.

فرمانده انتظامی پایتخت درباره منازل پلاک قرمز و چگونگی برخورد پلیس در این زمینه گفت: حدود ۳۰۰ منزل پلاک قرمز در تهران وجود دارد که هر کدام از آنها تعداد زیادی اتاقک داشته که به محلی برای پاتوق معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر تبدیل شده است؛ از این تعداد منزل در تهران فقط حدود ۱۰۷ منزل در مناطق شوش، مولوی و هرندی وجود دارد که تاکنون ۷ منزل تخریب شده؛ اگرچه تعداد زیادی از این منازل مسدود و پلمب شده اما بسیاری از آنها مجوز گرفته و دیوارها و پلمب ها را برداشتند.

وی افزود: اکنون معتادان متجاهر به مدت ۶ ماه یا بیشتر در مراکز بازپروری نگهداری می شوند در حالیکه این زمان در بهترین شرایط، فقط برای سم زدایی بوده و مدت زمان لازم برای بازپروری آنها نیست چرا که بعد از آزاد شدن به خانواده بازنگشته و مجددا وارد چرخه اعتیاد می‌شوند پس ضروری است که در کنار بازپروری، سم‌زدایی، درمان و ترک اعتیاد حتما باید فرآیندهای دیگری جهت آمدن به بازار کار و حمایت‌های خانوادگی انجام شود وگرنه چرخه مجددا تکرار می شود.

فرمانده انتظامی پایتخت از ایجاد ظرفیت جدید برای پذیرش معتادان زخم باز خبر داد و گفت: تا زمانی که تمام دستگاه‌ها در این خصوص کنار هم قرار نگیرند، نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول