اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

هلال احمر در تعطیلات نوروزی چه کار کرد؟

رئیس جمعیت هلال‌احمر جزئیات خدمات امدادی این جمعیت در تعطیلات نوروزی سال جاری را تشریح کرد.

هلال احمر در تعطیلات نوروزی چه کار کرد؟

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «اقدامات این جمعیت در حوزه‌ها و سازمان‌های تابعه در نوروز سال جاری»، اظهار داشت: همزمانی چهارشنبه آخر سال با نیمه‌شعبان و همچنین جمعه آخرسال و زیارت اهل قبور و همچنین جبهه هوای سرد و بارش سنگین خصوصاً در نیمه شمال‌غربی و غرب اقداماتی را به دنبال داشت که همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها بسیار خوب بود؛ به طوری که کاهش 45 درصدی نزاع و افزایش 45 درصدی تردد خودروها را داشتیم؛ ضمن اینکه بالغ بر 50 هزار نیروی امدادی مشارکت داشتند که نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش ظرفیت داشتیم. 

کولیوند با اشاره به اهداف این جمعیت، خاطرنشان کرد: مشارکت جدی و فعال همه اعضا و جمعیت هلال‌احمر در وظایف انسان دوستانه و مسئولیت‌پذیری خصوصا در جوانان براساس بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی و آموزش‌های لازم و کمک در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از اهداف ما بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: حضور در همه مرزهای هوایی، دریایی و زمینی و فعالیت داروخانه‌ها و مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر مورد توجه قرار گرفت؛ ضمن اینکه 30 هزار نفر نیروی فعال در عملیات و 40 هزار نفر نیروی آماده برای فراخوان اضطراری در سازمان امداد و نجات در نظر گرفته شد. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر از فعالیت 1400 پایگاه جاده‌ای، ساحلی، کوهستانی و هوایی خبر داد و گفت: به 38 هزار نفر امدادرسانی صورت گرفت؛ به طوری که بیشترین مأموریت‌ها در استان‌های خوزستان، مازندران، اصفهان و فارس و کمترین مأموریت‌ها در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، البرز، کردستان و قم بود.

وی با اشاره به افزایش 84 درصدی مأموریت‌های سازمان امداد و نجات در کل کشور، خاطرنشان کرد: افزایش 41 درصدی در مأموریت‌های ترافیکی صورت گرفت؛ ضمن اینکه 52 درصد عملیات مختص حوادث ترافیکی بوده است.

کولیوند از مراجعه حضوری 17 هزار نفر به پایگاه امداد و نجات خبر داد و گفت: 117 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند؛ ضمن اینکه 82 سورتی پرواز امدادی برای نجات جان 118 نفر انجام پذیرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان داشت:‌ به 17 هزار نفر از افراد شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان نور خدمات ارائه شد و در هر اتوبوس حامل افراد شرکت‌کننده در کاروان راهیان نور نیز یک امدادگر حضور داشت و یک دستگاه آمبولانس در کل مسیر حرکت می‌کرد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در نقاط مختلف کشور، ابراز داشت: بیشترین مصدومان در خراسان رضوی به 1687 نفر، استان فارس با 1271 و اصفهان با 1021 نفر بود؛ ضمن اینکه کمترین مصدومان در کیش، البرز و چهارمحال و بختیاری بوده است.

کولیوند ابراز کرد: بیشترین فوتی‌ سر صحنه تصادفات مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 79 نفر، فارس با 87 نفر و کرمان با 70 نفر بود و کمترین فوتی سر صحنه تصادفات نیز مربوط به کیش بدون فوتی، چهارمحال و بختیاری با یک نفر و اردبیل با 3 نفر بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت سازمان جوانان هلال‌احمر، بیان داشت: 31 هزار نیروی جوان داوطلب فعال مشارکت داشتند و جمع خدمت‌گیرندگان از این شبکه 7 میلیون و 401 هزار و 463 نفر بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کاروان راهیان نور در اسفند سال گذشته به مناطق غرب و جنوب کشور، تصریح کرد: اقداماتی همچون استقرار 13 پایگاه ثابت و پست موقت در مسیر و یادمان‌های ایلام و خوزستان، پوشش امدادی مسیرهای ترددی اتوبوس‌های راهیان نور، همراهی برخی کاروان‌ها توسط آمبولانس‌های هلال احمر، تأمین دارو و لوازم پزشکی - درمانی به ارزش 400 میلیون ریال و استقرار دائمی 2 فروند بالگرد جهت پوشش امداد هوایی از جمله اقدامات صورت گرفته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول