اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا برگزار شد

به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا در شهرستان شازند برگزار شد.

اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا  برگزار شد

به‌ گزارش خبرگزاری فارس از شازند، صبح امروز به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند اولین جشنواره روستایی حفاظت و توسعه گیاه دارویی توتیا در شهرستان شازند برگزار شد.

 این جشنواره با حضور محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رمضانی فرماندار شهرستان شازند، حجت‌الاسلام والمسلمین سنجیده امام جمعه توره، قربانی بخشدار زالیان، اعضای شورای شهر، دهیاران و اهالی روستای قلعه‌چی علیا و روستاهای اطراف برگزار شد.

اجرای موسیقی سنتی گروه هالای از ایل شاهسون ساوه، شعرخوانی و دکلمه خوانی، نمایش طنز، معرفی صنایع دستی و صنایع لبنی، آش مخصوص گایلون و... از برنامه‌های متنوع این جشنواره بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شازند با اشاره به خواص دارویی گیاه توتیا گفت: این گیاه یکی از گیاهان دارویی ویژه منطقه قلعه‌چی بخش زالیان شهرستان شازند است که در بهبود بیماری‌های چشم اثربخش است و می‌تواند از عوارض متعدد و ناراحتی‌های چشمی جلوگیری کند.

محمد اتابکی افزود: گیاه توتیا به صورت جزیره‎ای و خودرو در ارتفاعات این روستا رویش دارد و تکثیر بذر و گسترش سطح رویش این گیاه در قالب طرح مرتعداری روستای قلعه‌چی و دهیاری منطقه به صورت ویژه دنبال می‌‌شود چراکه در سال‌های اخیر به دلیل تخریب‌ها و آسیب‌ها‌ صورت گرفته و همچنین لگدمال شدن گیاه قبل از تولید بذر رویش گیاه را کاهش داده است و باید تکثیر آن دنبال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول