اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تکلیف انتخابات کمیته با تعویق بازی‌های آسیایی چه می‌شود؟/ تغییر زمان یا ادامه فعالیت هیأت اجرایی تا مهرماه؟

در حالی که قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک مهرماه بعد از برگزاری بازی‌های آسیایی برگزار شود با تعویق این بازی‌ها باید دید اعضای هیأت اجرایی چه تصمیمی خواهند گرفت.

تکلیف انتخابات کمیته با تعویق بازی‌های آسیایی چه می‌شود؟/ تغییر زمان یا ادامه فعالیت هیأت اجرایی تا مهرماه؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو قرار بود شهریور و مهرماه امسال در چین برگزار شود. با وجود اعلام آمادگی چینی‌ها و تکمیل ورزشگاه‌ها برای میزبانی و همین طور ارائه گزارش کامل در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا، با اعلام دولت چین و تصویب OCA این بازی‌ها به زمان دیگری موکول شد.

یکی از تاثیراتی که تعویق این بازی‌ها داشت، در خصوص روند آمادگی تیم‌ها و ورزشکاران اعزامی به این بازی‌ها بود. ورزشکاران کشورمان که قرار بود در این مسابقات شرکت کنند از ماه‌ها پیش در اردوی آمادگی بودند و حالا با تعویق بازی‌ها بدون کسب هیچ نتیجه‌ای باید راهی خانه‌های خود شوند. اگرچه چین مسابقات متعددی را لغو کرده و در این چند سال غیر از المپیک زمستانی میزبانی زیادی نداشت با این وجود در این مدت نه تنها هیچ خبری در خصوص تعویق بازی‌ها منتشر نکرد بلکه ماه پیش از تکمیل ورزشگاه‌ها برای میزبانی خبر داد! 

چینی‌ها در حالی از آمادگی خود برای میزبانی خبر داده بودند که به گفته پیمان فخری سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی، از یک ماه پیش به ایمیل‌های ارسالی پاسخ درستی داده نمی‌شد و همه چیز در ابهام بود. با این شرایط مشخص نیست چه کسی هزینه‌های تحمیلی به ورزشکاران و فدراسیون‌ها را تقبل خواهد کرد.

علاوه براین هزینه‌ها، تاثیر دیگری که تعویق بازی‌های آسیایی روی ورزش ایران خواهد داشت مربوط به انتخابات کمیته ملی المپیک است. در مجمع اسفندماه سال گذشته اعضا به برگزاری انتخابات در مهرماه و با پایان بازی‌های آسیایی رای دادند اما حالا که این بازی‌ها به تعویق افتاده مشخص نیست کمیته ملی المپیک چه برنامه‌ای برای انتخابات خواهد داشت. از یک سو موضوع بازنشستگی صالحی‌امیری و پایان ماموریت او در کمیته مطرح است و از سوی دیگر موضوع آیین‌نامه انتخاباتی کمیته مطرح است که هنوز کمیته بین‌المللی المپیک پاسخی به آن نداده است.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص برگزاری انتخابات و زمان آن جلساتی داشته باشد. دوره 4 ساله هیات اجرایی اول بهمن سال گذشته به پایان رسید و اعضای مجمع رای به ادامه فعالیت آنها دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول