اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پروژه جاده لیکک- جایزان نیازمند اعتبار ویژه/ اعتبارات استانی جوابگو نیست

معاون فرماندار بهمئی در خصوص جاده لیکک به جایزان گفت: پروژه جاده لیکک به جایزان نیازمند اعتبار ویژه است.

پروژه جاده لیکک- جایزان نیازمند اعتبار ویژه/ اعتبارات استانی جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید معبود الهی معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان بهمئی در خصوص جاده لیکک به جایزان گفت:  در انتهای کیلومتر۶، دارای قراردادی برای احداث پلی بزرگ هستیم که سال ۱۴۰۰ اداره کل راه و شهرسازی با پیمانکار قرارداد منعقد کرده است.

وی گفت: از یک طرف پیمانکار در اجرای پل کوتاهی کرده و از طرف دیگر کارفرما برای اصلاح نقشه پل چند وقتی پیمانکار را معطل کرده است که این نیز قابل قبول نیست و باید سریع‌تر اصلاح و به پیمانکار تحویل دهد.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان بهمئی بیان کرد:  اعتبار مورد نیاز ۶ کیلومتر جاده‌ لیکک جایزان که تا مرحله اجرای بیس رسیده است را وزارت نفت تامین کرده بود که اکنون به علت تحریم‌های چند ساله اخیر تامین اعتبار بقیه پروژه با مشکل مواجه شده است. 

وی خاطرنشان کرد: این پروژه اعتبار استانی نیز در حدود یک میلیارد تومان به طور اوراق دارد که در سال جاری بابت تملک اراضی کشاورزی به مالکین زمین‌های تملک شده پرداخت می‌‌شود.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان بهمئی افزود: این پروژه در سفرهای مسؤولان کشوری و استانی به شهرستان بهمئی خصوصاً استاندار، نماینده مردم شریف شهرستان های چهارگانه و نیز در جلسات استانی از طرف فرماندار به عنوان اولویت راه‌های شهرستان بیان شده و اختصاص اعتبار استانی به علت کم بودن مقدار آن و هزینه بر بودن احداث جاده غیرمنطقی است و باید از طریق اعتبارات وزارت نفت و ملی برای آن اعتبار تصویب شده و اختصاص یابد.

الهی عنوان کرد: برای مثال کل اعتبارات استانی تملک دارائی سال ۱۴۰۰ شهرستان که مصوب شده ۶۴ میلیارد تومان بود که تخصیص آن زیر ۲۰ میلیارد است ( برای همه دستگاهای اجرایی شهرستان).

وی اضافه کرد: اکنون هزینه تکمیل ۲۴ کیلومتر این پروژه طبق قیمت‌های جدید افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان است که فقط باید از طریق وزارت نفت و اعتبارات ملی تامین شود و خارج از توان اعتبارات استانی است.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان بهمئی در پایان گفت: رایزنی‌هایی توسط مسؤولان مربوطه برای تامین اعتبار انجام شد که با نهایی شدن شاهد فعال شدن پروژه خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول