اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری رزمایش کشوری «جهادگران فاطمی»/ ۱۵۰ گروه جهادی در شاهرود به خط شدند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود از برگزاری رزمایش کشوری «جهادگران فاطمی» با مشارکت ۱۵۰ گروه جهادی در این شهرستان از روز شنبه خبر داد.

برگزاری رزمایش کشوری «جهادگران فاطمی»/ ۱۵۰ گروه جهادی در شاهرود به خط شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود عصر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری رزمایش «جهادگران فاطمی» بیان کرد: بعد از ادغام جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی در سال ۱۳۷۸ و کمرنگ شدن فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و جهادی، مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۹ فرمان تأسیس بسیج سازندگی را در نیروی مقاومت بسیج صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه رزمایش جهادگران فاطمی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت‌ماه، سالروز تأسیس بسیج سازندگی در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: این رزمایش با اجرای صبحگاه سراسری جهادگران استان سمنان به میزبانی شاهرود در محوطه حرم شهدای گمنام آغاز می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به سازماندهی ۲۷۰ گروه جهادی در شهرستان و فعال بودن ۲۰۰ گروه و حضور ۱۵۰ گروه در رزمایش استانی گفت: در آغاز این رزمایش که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار سمنان، فرمانده سپاه استان و مدیران کل برگزار می‌شود، بعد از صبحگاه سراسری، افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با بیش از ۳۰ غرفه با حضور گروه‌های فعال جهادی را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدای روحانی و تجلیل از جهادگران و حامیان جهادگران و رونمایی از نرم‌افزار فروش محصولات خانگی به همت بسیج سازندگی شهرستان با حضور مسؤولان استان انجام می‌شود.

خوش‌قدم با اشاره به اجرای فعالیت‌های جهادی در رزمایش جهادگران فاطمی به مدت ۱۰ روز توسط اقشار ۲۱ گانه بسیج در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، سازندگی، بهداشتی و درمانی، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، گفت: بسیج اصناف و بازاریان با اداره صمت در راستای نظارت بر بازار با حضور ۲۰ گروه جهادی اصناف فعالیت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی، کلینیک سیار دندانپزشکی را در روستاها راه‌اندازی و طرح شهید سلیمانی در قالب واکسیناسیون و تست کرونا را اجرا خواهد کرد.

خوش‌قدم به سم‌پاشی و ضدعفونی آغل دام‌های شهرستان شاهرود توسط گروه‌های جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و دامپزشکی اشاره کرد و افزود: اهدای جهیزیه و بسته‌های معیشتی از دیگر فعالیت‌های اجرایی در این رزمایش کشوری خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود به برگزاری جنگ شاد همراه با اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی در مدارس با حضور هنرمندان کشوری و برپایی میز خدمت در روستای حسین‌آباد بسطام اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های آب‌رسانی در شهرستان و محرومیت‌زدایی اولویت فعالیت‌های بسیج خواهد بود.

خوش‌قدم به کمک در ساخت منازل محرومان در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: در ایام عید نوروز نیز رزمایش «بهار خدمت» در شهرستان انجام و ۱۷ هزار پرس غذا در بیارجمند تهیه و توزیع و ۱۰ ایستگاه صلواتی در شهرستان برپا و ویزیت رایگان و ساخت‌وساز و بسته معیشتی انجام شد.

وی به کمک ۱۲۰ میلیون تومانی مردم شهرستان شاهرود به شیعیان مظلوم یمن در ایام ماه مبارک رمضان و تهیه و توزیع ۱۴۰ سری جهیزیه در یک سال گذشته اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: بسیج و سپاه در تنظیم بازار در قالب قرارگاه ۱۷ ربیع هم به دولت فعلی و هم دولت گذشته کمک کردند.

خوش‌قدم به کلینیک تخصصی صنعت‌یار بسیج مهندسین صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: ۸۰ واحد تولیدی و صنعتی در این کلینیک مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آنها از مسؤولان و دستگاه‌های مربوطه پیگیری و در راستای رفع موانع تولید تلاش شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود به فعالیت قرارگاه نبی اکرم (ص) در محله‌ها با محوریت مساجد و برای خدمت‌رسانی به مردم محلات اشاره و بر تداوم این خدمت‌رسانی‌ها تأکید کرد.

به گزارش فارس؛ رزمایش کشوری جهادگران فاطمی در روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی در استان سمنان به میزبانی شهرستان شاهرود با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه استان و مدیران کل در حرم شهدای گمنام واقع در ارتفاعات شهر شاهرود با حضور بیش از ۱۵۰ گروه جهادی به مدت ۱۰ روز شروع به فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/74036/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول