اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پیگیری جذب دانشجوی خارجی رشته مامایی در همدان

مدیرگروه آموزشی مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی همدان از پیگیری جذب دانشجوی خارجی رشته مامایی در همدان خبر داد.

پیگیری جذب دانشجوی خارجی رشته مامایی در همدان

آزیتا تیزنوبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، ضمن گرامیداشت روز ماما، ارج نهادن به سلامت مادران و نوزادان و تقدیر از مجاهدان این عرصه اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه در استان همدان از رشته مامایی استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۰ دانشجوی رشته مامایی در دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند گفت: مقطع کارشناسی مامایی، کارشناسی پیوسته و مقطع کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی را شامل می‌شود.

مدیرگروه آموزشی مامایی و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دکتری پژوهشی بهداشت باروی نیز در این دانشکده در رشته مامایی تدریس می‌شود افزود: درصدد جذب دانشجویی خارجی در این رشته در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیگیر ورود رشته کارشناسی ارشد مامایی هستیم و درخواست آن داده شده است عنوان کرد: دکتری مامایی و دکتری بهداشت باروری از دیگر رشته‌های مورد درخواست است.

تیزنوبیک با بیان اینکه در رشته مامایی در هر نیم سال تحصیلی ورودی جدید داریم و خروجی نیز به همین تعداد است و حدودا ۲۰ تا ۳۰ نفر را شامل می‌شود گفت: دختران ما طالب رشته مامایی هستند چون این رشته زنانه‌ و جذاب است و عرف جامعه نیز طرفدار است.

وی با تاکید به اینکه نیاز است که در دانشگاه نیز انگیزه لازم نسبت به این رشته در دانشجویان ایجاد شود گفت: همواره تجهیزات لازم برای رشته مامایی تهیه و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و مسلما با پیشرفت‌های جدید نیاز به تجهیزات جدید بوده و سالانه نیز درخواست‌هایی می‌شود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول