اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

معترضان ارمنستانی روز پنجشنبه هم تظاهرات می‌کنند

نایب رئیس پارلمان ارمنستان از فراکسیون اپوزیسیون گفت مخالفان ارمنستانی که خواستار استعفای نخست‌وزیر هستند، روز پنجشنبه باز هم تظاهرات می‌کنند.

معترضان ارمنستانی روز پنجشنبه هم تظاهرات می‌کنند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از سه روز ناآرامی و اعتراضات در ارمنستان و درخواست برای استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور، معترضان روز پنجشنبه نیز به خیابان‌ها می‌آیند.

«ایشخان سقاتلیان» نایب رئیس پارلمان از فراکسیون اپوزیسیون ارمنستان شامگاه چهارشنبه گفت مخالفان ارمنستانی که خواستار استعفای پاشینیان هستند، در روز پنجشنبه باز هم تظاهرات می‌کنند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، ساقاتلیان در یک گردهمایی مخالفان گفت: «فردا صبح ما به اقدامات و اعتراضات ادامه خواهیم داد. در مقیاس بزرگتر».

بر این اساس، وی توضیح داد که برخلاف ادعای مقامات، هدف معترضان در روز چهارشنبه، تصرف ساختمان پارلمان ارمنستان نبود.

سقاتلیان در این‌باره اظهار داشت: «هدف ما این بود که به پاشینیان بگوییم او نامشروع است، او مأموریت ندارد و باید برود. او خون می‌خواهد، اما به آن نمی‌رسد. ما او را بدون خون از قدرت برکنار می‌کنیم».

به نوشته ریانووستی، سرویس امنیت ملی ارمنستان روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان‌دهندگان تظاهرات در ایروان قصد دارند هواداران را برای تصرف پارلمان تحریک کنند.

تظاهرات در ارمنستان پس از آن آغاز شد که روز یکشنبه، معترضان خواستار استعفای پاشینیان شدند. مخالفان مدعی هستند که پاشینیان به دنبال مصالحه با جمهوری آذربایجان درباره منطقه قره باغ کوهستانی است.

احزاب مخالف در ارمنستان روز دوشنبه با برپایی تظاهرات خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند. احزاب مخالف اکنون پاشینیان را متهم می‌کنند که قصد دارد تمام قره باغ را به جمهوری آذربایجان واگذار کند.

پیش از این، پلیس ارمنستان ۲۰۰ معترض را در جریان تظاهرات علیه نخست وزیر این کشور در ایروان دستگیر کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول