اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شهید شیرودی بی‌تردید یک اسوه و نمونه است/دولت خود را مکلف می‌داند تا خواسته‌های مردم را محقق کند

وزیر کشور با بیان اینکه شهید شیرودی اسوه و الگو شده است، به مقام والای شهیدان اشاره کرد و گفت: شهدای ما ادامه دهنده جریان کربلا هستند و خود جریان‌ساز شدند.

شهید شیرودی بی‌تردید یک اسوه و نمونه است/دولت خود را مکلف می‌داند تا خواسته‌های مردم را محقق کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، احمد وحیدی عصر امروز در یادواره شهید خلبان علی‌اکبر قربان شیرودی در تنکابن با بیان اینکه آنچه که در این عالم مهم است القاب و اشخاص نیست بلکه شخصیت است، اظهار کرد: شخصیتی است که یک جوان را الگو، جادوانه می‌کند و برای همیشه در خاطره یک ملت زنده نگه می دارد.

وی افزود: تاریخ ملت‌ها آنگاه که با وجود شخصیت‌های انسانی و الهی ساخته می‌شود تاریخی مملو از عشق، محبت، عقلانیت و فرهنگ است.

 

وزیر کشور افزود: یک تاریخی در حال نوشتن و رقم خوردن است که توسط امثال شهید شیرودی‌هایی رقم خورده است؛ تاریخی که از کربلا نوشته تا به مهدویت ختم می‌شود و در این مسیر تاریخ‌ها ساخت می‌شود  این حق علیه جبهه باطل است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید شیرودی یک فرد نبود، اظهار کرد:  قطره وقتی به دریا می‌رسد دریاست و شهدای ما ادامه دهنده جریان کربلایی هستند که خود جریان‌ساز شدند.

وزیر کشور با اعلام اینکه شهدای ما دل به دریا بستند و دریایی شدند، عنوان کرد: کسانی که اولیا آنها خداست این‌ها دائما یک جریان نورانیت را دنبال می‌کنند و جریانی که شهید درست می‌کند و نوری که پرتو افکن می‌شود از بین نمی‌رود.

وزیر افزود: جریان شهادت بزرگترین قوام دهنده جریان حق در طول تاریخ است و بقای اسلام در خون سیدشهداست و همچنین جریان شهادت برپا دارنده جریان حق انقلاب اسلامی است.

وحیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر دوش شهدای ما حرکت و در بستر خون پاک آنها به جلو می‌رود هرگز از بین نخواهد رفت، گفت: مردان خدا قبل از شهادت بهشت به آنها شناسانده شده بود.

وی در ادامه به وصیت‌نامه شهید شیرودی اشاره کرد و گفت: این مقام عرفان یک شهید بزرگوار است که وقتی از عملیاتی بر می‌گردد علاوه بر پیروزی و موفقیت از اینکه اخلاصم به آن مقدار نرسیده است که خداوند مرا بپذیرد.

 

وی با اشاره به مقام الگو بودن در سن بیست و چند سالگی شهید شیرودی اشاره کرد و افزود: در کردستان آنگاه که ضدانقلاب مزدور خارجی در ارکان جمهوری اسلامی خللی ایجاد کردند تیر هوانیروزهای ما در جبهه اول قدرتمندانه حاضر و در صف اول می‌جنگیدند.

 وحیدی با بیان اینکه تاریخ ملت ایران مملو از عقلانیت و فرهنگ است، اظهار کرد: امروز با دو غول تاریخی مواجه هستیم و شاهد تقابل جبهه حق و باطل هستیم.

وی وضعیت اسفبار امروز افغانستان را محصول اقدامات و جنایت‌های آمریکا برشمرد و گفت: امروز مردم فلسطین در حال افتخارآفرینی و حماسه‌آفرینی برابر  دو ابرقدرت هستند اما شاهد هستیم، دولت‌ به اصطلاح اسلامی که با وقاحت با رژیم مسلمان‌کش به عادی سازی روابط می‌پردازند.

وحیدی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها اضافه کرد: امروز هیچ نقطه‌ای دنیا از ظلم و وحشی‌گری این افراد بی‌نصیب نمانده است و بخشی از مهاجران افغانستان از زندگی فاجعه‌باری است که آمریکا درست کرده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم فلسطین امروز حماسه سازی می‌کنند، افزود: روز به روز بر ذلت و خواری صهیونیست‌ها افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات موجود در کشور اضافه کرد: دولت خود را مکلف می‌داند تا خواسته‌های مردم را محقق کند با  وجود مشکلات مردم یک لحظه در دفاع از نظام اسلامی و انقلاب تردید به خود راه نداده‌اند و همه قوا در کنار و خدمت مردم هستند.

وزیر کشور ادامه داد: جریان پیچیده نفاق در سراسر عالم ذلیل است و آنهایی که دم از انسانیت می‌زنند و انسان را قربانی هوی و هوس می‌کنند، دم از حقوق بشر و اخلاق می‌زنند و در اوج بی‌اخلاقی، خود را اخلاق مدار می‌دانند، نوعی نفاق است.

شهید شیرودی و شهید کشوری در سه روز اول جنگ معجزه کردند

همچنین  امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیز در یادواره سرلشکر خلبان شهید شیرودی و ۴۱ شهید والامقام شیرود با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و نظام جهانی به برکت خون شهیدان اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی در نظام جهانی بی‌نظیر و بی پ‌بدیل است.

وی با اشاره به باخاک یکسان شدن عین الاسد پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز دکترین نظام جمهوری اسلامی اقتدارآفرین است و دشمن همواره از نام شهید شیرودی هراس و واهمه داشت و لرزه براندامشان می‌افتاد.

وی ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی در سیستم دکترین جهانی نباشد آن دکترین برهم می‌خورد و محور مقاومت برپایه نظام اسلامی شکل گرفته و شهدای ما ذوب در ولایت هستند.

 قربانی برپایی یادواره شهدا را از مؤلفه‌های مهم جهاد تبیین است، افزود: هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی در هشت سال دوران دفاع مقدس انجام داد که یک معجزه محسوب می‌شود.

وی ولایت پذیری را ویژگی برجسته شهید شیرودی بیان کرد و گفت: شهید شیرودی و شهید کشوری در سه روز اول جنگ معجزه کردند و روزانه ۱۰۰ تانک از دشمن را منهدم می‌کردند و صدام متوجه شد که دستش به تهران نمی‌رسد.

فرمانده هوانیروز با اظهار اینکه همه ما سربازان ولایت هستیم و باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم بر لزوم تداوم راه شهیدان تاکید کرد.

در این همایش از کتاب و تندیس شهید شیرودی با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول