اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رفع تصرف بیش از ۵۲ هکتار اراضی ملی در باشت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از ۵۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان ‌رفع تصرف شد.

رفع تصرف بیش از ۵۲ هکتار اراضی ملی در باشت

سید حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: افزون بر ۸۷ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی باشت در سال گذشته تاکنون تشکیل شده و متخلفان برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی گفت: از این تعداد پرونده ۱۹ فقره در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری داری باشت تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون متخلفان در این شهرستان اقدام به تصرف ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ متر مربع اراضی ملی کرده بودند.

حسینی با اشاره به اینکه ۱۴ نفر متخلف سال گذشته تاکنون در زمینه قطع درختان جنگلی و بوته کنی در باشت شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: متخلفان اقدام به کت زدن (برش نواری پوست دور درخت) درخت بلوط و قطع تعدادی درخت بلوط و بوته کنی کرده بودند.

وی عنوان کرد: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می‌شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری باشت خاطرنشان کرد: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در باشت دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کرده و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

حسینی عنوان کرد: در این مدت ۱۳ پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و برای پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی افزود: جا دارد از تلاش و همکاری دادستان، نیروهای انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۵۲۱ هزار و ۶۹۷ مترمربع از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف شد، که این مقدار اراضی ملی از دست ۱۷ نفر سودجو خارج شده است.

وی تصریح کرد: دره باشت، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آنها رفع تصرف شده است.

سید علی رجایی منفرد دادستان باشت تصریح کرد: طبق تبصره یک ماده ۵۵ بیش از ۱۲ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از سال گذشته تاکنون از دست سودجویان خارج شده است.

وی اظهار کرد: این متخلفان زمین های تصرفی را زیر کشت مرکبات (لیمو ترش و پرتقال) به تصرف خود درآورده بود که طبق ماده ۵۵ در کمترین زمان ممکن (بدو تصرف) این شهرستان قلع و قمع و رفع تصرف شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول