اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

صنایع شیلات، دریا و انرژی، پیشران اقتصادی قشم/ منطقه آزاد قشم، سهامدار بانکرینگ کشتیرانی می‌شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: صنایع شیلات، دریامحور و انرژی در منطقه آزاد قشم به عنوان موتور پیشران در دستور کار قرار گرفته تا با استفاده از این ظرفیت‌ها، توسعه بیش از پیش این منطقه رقم بخورد.

صنایع شیلات، دریا و انرژی، پیشران اقتصادی قشم/ منطقه آزاد قشم، سهامدار بانکرینگ کشتیرانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سعید محمد یکشنبه شب در مصاحبه با خبرنگاران در قشم بیان کرد: برای توسعه و جذب و تشویق سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معافیت و مشوق هایی نیاز است که در نظر داریم ظرفیت سازی کنیم تا این صنایع بیشتر شده و منجر به تولید، اشتغالزایی و صادرات شوند.

وی اظهار داشت: برای کلیه مناطق آزاد با توجه به موقعیت اقتصادی، ظرفیت ها، دیپلیماسی اقتصادی، کشورهای همسایه و وضعیت معیشتی بومی برنامه راهبردی تدوین شده و به زودی اعلام می شود و دراین راه آن موضوعی که معیشت مردم را درگیر کرده به عنوان صنایع پیشران مناطق انتخاب کردیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری بدون فروش زمین، اظهار داشت: زیرساخت های مناطق آزاد باید طبق قانون توسط دولت انجام می شد و با توجه به اینکه این مهم در سنوات گذشته توسط دولت ها انجام نشده، مناطق آزاد به دنبال زمین فروشی رفته اند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ما جلوی زمین فروشی را گرفته ایم و راه های دیگری را پیگیری می کنیم، افزود: مشارکت در زمین و صدور پروانه از جمله مواردی است که سرمایه گذاران را جهت راه اندازی واحدهای تولیدی کمک می کند و تمرکز هزینه های آنان در راستای تولید و اشتغال خواهد رفت.

محمد همچنین گفت: باید مشوق های بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کرد و راه پیشرفت در مناطق آزاد تشویق سرمایه گذاران و احیای مشوق هاست که برخی مخدوش شده و امیدواریم مجددا به مسیر اصلی بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به نحوه تامین منابع خرید سهام سهام شرکت سوخترسانی و خدمات دهی قشم که 60 درصد سهام آن متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی است، توضیح داد: توافق سه جانبه ای با صندوق توسعه ملی انجام شده و چون کشتیرانی به صندوق بدهکار است، منطقه آزاد قشم جایگزین این بدهکاری شده و به صورت اقساطی این بدهی را به صندوق توسعه پرداخت خواهد کرد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هدف از این کار را سهامدارشدن اکثریت سهم توسط منطقه آزاد قشم، مدیریت یکپارچه و تصمیم گیری بهتر در راستای توسعه بنکرینگ عنوان کرد.

وی ادامه داد: این باعث تمرکز مدیریت می شود و سرمایه گذاران زیادی برای موضوع بنکرینگ مراجعه می کنند اما چون مدیریت متمرکز نبوده از این فرصت استفاده نشده که با این رویداد احیا می شود.

قشم در جنوب هرمزگان دارای ظرفیت سوخترسانی و خدمات رسانی به کشتی ها (بنکرینگ) است که قرار گرفتن آن در آبراه بین المللی خلیج فارس، زمینه درآمدزایی کلان در این حوزه را بیش از پیش آشکار می سازد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول