اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به 56 هزار زندانی و مددجو

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نداشتن مهارت سودمند کسب و کار و اشتغال را یکی از علل مهم بزهکاری افراد دانست و افزود: بیش از ۷ میلیون نفر ساعت آموزش های فنی و مهارتی به زندانیان در سال 1400 ارائه شده است.

ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به 56 هزار زندانی و مددجو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، غلامحسین حسینی نیا گفت: کسب مهارت برای حذف ریشه‌های مبادرت جرم و توانمندسازی زندانیان بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار، آنان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم آورد، بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن به کمک می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است و ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان امور زندان‌ها و ستاد مبارزه با مواد مخدر، نسبت به آموزش زندانیان و معتادان درمان یافته و خود معرف اقدام می‌کند و به صورت میانگین بیش از ۱۳۵ هزار نفر ساعت در سال آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در زندان فرا می‌گیرند.

حسینی نیا، فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و گفت: رفتار ناشایست مددجویان نیز به طور موثر‌ی به وسیله برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای کاهش  می‌یابد زیرا این آموزش‌ها با تاکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه است.

وی با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، گفت: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی است و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح انجام شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: تعداد ۳۳ هزار و ۳۴۰ زندانی در کشور در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای و ورود به دنیا کسب و کار در رشته‌هایی نظیر جوشکاری، آرایشگری، آشپزی، خیاطی، خبازی، برق ساختمان، برق خودرو، مکانیک خودرو،  صنعت ساختمان، فناوری اطلاعات و غیره شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول