اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| فینال ته جدولی‌ها در شهر اولین‌ها/ بازگشت تماشاگران در روز رقابت‌ قعرنشینان

هفته بیست و پنجم لیگ برتر سه‌شنبه با انجام سه مسابقه از سرگرفته می‌شود که در آن 4 تیم قعرنشین برای بقا تلاش می‌کنند.

هفته بیست و پنجم لیگ برتر| فینال ته جدولی‌ها در شهر اولین‌ها/ بازگشت تماشاگران در روز رقابت‌ قعرنشینان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، لیگ برتر از 16 فروردین تعطیل شد تا هم فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند و هم مسابقات جام حذفی به طور کامل برگزار شود. اکنون هفته بیست و پنجم لیگ برتر سه شنبه( فردا) با انجام سه مسابقه آغاز می‌شود. در حالیکه مهم‌ترین ویژگی این هفته مسابقات بازگشت تماشاگران در شهرهای مختلف کشور است. البته سه‌شنبه چهار تیم قعر جدول برای بقا تلاش می‌کنند. 

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

شهرخودرو - صنعت نفت آبادان؛ تلاش برای بقا

شهرخودرو تیم قعرنشین جدول برای بقا تلاش می‌کند و  چهار هفته است که شکست نخورده، شاگردان سیدعباسی در آخرین مسابقه در حالیکه سه گل به گل‌گهر زدند و با پیروزی فاصله زیادی نداشتند اما در نهایت به یک امتیاز قانع شدند و برد را از دست دادند. شهرخودرو اگر مثل همان مسابقه با انگیزه و دونده مقابل نفت آبادان بازی کند شاید برد دور از دسترس شان نباشد. نفت‌آبادان 31 امتیازی در رده هشتم جدول قرار دارد و سه هفته است که در لیگ نبرده و آنها نیز به دنبال امتیاز گرفتن هستند اما قطعا به اندازه بازیکنان شهرخودرو انگیزه ندارند. البته آبادانی‌ها دوست دارند که بین شش تیم برتر لیگ باشند.بازی رفت را نفت آبادان یک بر صفر برده است.

مس رفسنجان - فجرشهیدسپاسی؛ رویای صعود یک پله‌ای

مس رفسنجان دچار حاشیه‌ها و چالش‌های عجیبی در تعطیلات لیگ شده بود از شایعه ها در مورد تغییر محمد ربیعی سرمربی مس گرفته تا پیشنهاد پرسپولیس به این مربی که معاون باشگاه به صورت تلویحی آن را تایید کرد. با این حال مس رفسنجان بعد ازهفته نوزدهم که آلومینیوم اراک را شکست داد دیگر رنگ برد را ندید و 3 باخت و دو تساوی نتایج 5 هفته آخر  مس بود. البته آنها مقابل تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر هم باخت و از جام حذفی هم کنار رفت. مس رفسنجان به دنبال قطع نوار ناکامی است.

فجرشهیدسپاسی هم که در رده پانزدهم جدول است برای بقا تلاش می‌کند.آخرین برد فجر در هفته پنجم مقابل پیکان رقم خورد و بعد از آن این تیم بردی نداشته است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.البته این مرتبه فجری‌ها سه امتیاز را می‌خواهند تا بتوانند به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شوند شیرازی‌ها اگر در رفسنجان سه امتیاز را بگیرند شانس صعود  یک پله ای در جدول را دارند. جالب است که مس رفسنجان هم دوست دارد یک پله در جدول صعود کند و به رده چهارم برگردد و جانشین فولاد شود. 

نفت مسجدسلیمان - تراکتور تبریز؛ فینال قعرنشینان

نفت مسجدسلیمان تیم رده چهاردهم جدول لیگ هم این هفته به مصاف تراکتور تبریز می‌رود. این مسابقه 6 امتیازی است زیرا قرمزپوشان تبریزی هم در خطر سقوط هستند و فقط با سه امتیاز بیشتر از حریف خود در رده سیزدهم ایستاده‌اند. البته تفاضل گل تراکتور از نفت خیلی بهتر است و اگر سه امتیاز را هم از دست بدهد در جایگاهش در جدول تکان نخواهد خورد. در این مسابقه قرار است تماشاگران میزبان بعد از حدود دو سال به ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان بیایند. بنابراین شهراولین‌ها سه شنبه شب دوباره رنگ تماشاگران فوتبال را می‌بیند و این مساله ضمن اینکه می‌تواند جذابیت مسابقه را برای هر دو تیم افزایش بدهد قطعا باعث روحیه بهتر بازیکنان نفت هم خواهد شد. این مسابقه را می‌توان آن را یک فینال ته جدولی نامید.  هر دو تیم آخرین بازی خود در لیگ را برده‌اند. بازی رفت دو تیم با پیروزی 2 بر صفر نفت به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته بیست و پنجم لیگ برتر:

سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
شهرخودرو مشهد -صنعت نفت آبادان - ساعت ۱۸- ورزشگاه  متعاقبا اعلام می شود.
مس رفسنجان- فجرشهیدسپاسی شیراز - ساعت ۲۰- ورزشگاه  شهدای مس رفسنجان
نفت مسجدسلیمان- تراکتورتبریز - ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه  شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت
فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- استقلال  - ساعت ۱۸:۳۰- ورزشگاه  نقش جهان اصفهان
هوادارتهران- ذوب‌آهن اصفهان- ساعت۱۹- ورزشگاه  پاس قوامین تهران
آلومینیوم اراک- نساجی مازندران  - ساعت۱۹- ورزشگاه  امام خمینی(ره) اراک
فولاد خوزستان- گل‌گهر سیرجان - ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه  شهدای فولاد اهواز
پرسپولیس- پیکان تهران- ساعت ۲۰:۴۰- ورزشگاه  آزادی تهران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول