اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وقتی اهالی غزه به مدد قرآن نابودی دشمن صهیونیستی را نزدیک‌تر می‌کنند

شش خواهر و برادر فرهیخته و ورزشکار فلسطینی که تجلیل از آنها به دلیل موفقیت در حفظ کامل قرآن کریم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است، معتقدند که دینداری و انس با کتاب خدا نابودی رژیم اشغالگر را تعجیل می‌کند.

وقتی اهالی غزه به مدد قرآن نابودی دشمن صهیونیستی را نزدیک‌تر می‌کنند

به گزارش  سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، تصاویر شش خواهر و برادر فلسطینی حافظ قرآن کریم در مراسم تجلیل از ورزشکاران حافظ قرآن کریم در استادیوم فلسطین غزه در شبکه‌های اجتماعی در سطح گسترده‌ای انتشار یافته است.

به گزارش الجزیره، کاربران فلسطینی ضمن تمجید از این شش خواهر و برادر با نام‌های سلمى، هند، إبراهیم، سارة، جنة و أحمد، آنها را اقمار قرآنی توصیف کردند. ضمن اینکه یک برادر دیگرشان به نام محمد پیش از آنها حافظ قرآن کریم بوده است.

خانواده قرآنی

مهندس طارق سلیم، پدر این خانواده قرآنی می‌گوید که فرزندانش را از کودکی تشویق به حفظ قرآن کرده و اسباب و شرایط آن را برایشان مهیا کرده چرا که خودش علاقه مند به حفظ کامل قرآن کریم بوده اما چون موفق به این مهم نشده تلاش کرده تا فرزندانش را حافظ قرآن کند.

سلیم که کارشناس سیستم‌های اطلاعاتی است به نقش همسر خود که یک داروساز است در پیشرفت قرآنی فرزندانش اشاره می‌کند و می‌گوید: از روزهای اول ازدواجمان همسرم را به عمیق‌تر شدن در تلاوت، حفظ و دقت در احکام قرآنی تشویق کردم تا از این طریق تحکیم رکن اساسی خانه تضمین شود؛ زیرا وقتی خانه، اولین مدرسه فرزندان محسوب می‌شود، زن صالح رکن اساسی آن خانه است. و این امر تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان و رشد آنها بر پایه انس و دوستی با قرآن داشته است.

ابو محمد می‌گوید: ما مردمی زیر یوغ اشغالگران هستیم و تنهابا داشتن نسلی قرآنی می‌توانیم حقوق خود را باز پس گرفته و سرزمین خود را آزاد و مقدساتمان را از لوث اشغالگران پاکسازی کنیم.

مهندس طارق سلیم اصالتا اهل روستای بیت محسیر شهر قدس اشغالی است؛ اما در خارج فلسطین به دنیا آمده و بزرگ شده تا اینکه به میل خود در سال 1994 به غزه بازمی‌گردد.

او می‌گوید که ابتدا با مجوز بازدید موقتی که از مسئولین رژیم اشغالگر گرفته بود و برای کسانی صادر می‌شد که نام آوارگان بر آنها اطلاق شده و دارای شناسنامه فلسطینی نبوده خود را به غزه می‌رساند و سپس تصمیم می‌گیرد که در آنجا بماند و هم اینک هم در اردوگاه آوارگان الشاطئ در شهر غزه به سر می‌برد و می گوید : من از معتقدان به هجرت به فلسطین و نه خارج آن هستم.

فرزندانش سلما و محمد از دانشکده مهندسی کامپیوتر غزه فارغ التحصیل شده‌اند و هند در آستانه فارغ التحصیلی از همان دانشکده است، در حالی که ابراهیم در سال سوم تحصیل در همان رشته است، ساره در کلاس دهم و جنه در کلاس هفتم درس می‌خوانند و کوچکترین فرزندش احمد هم پنجم ابتدایی است.

پدر خانوده با بیان اینکه همه فرزندانشان به زبان عربی و انگلیسی مسلط هستند، گفت: حتی دخترانم ورزش کاراته و بسکتبال را دنبال می‌کنند و پسران هم شنا، کاراته و دیگر ورزش‌های مختلف را پی گرفته و مقام‌هایی در سطح غزه گرفته‌اند و برخی از آنها هم در شطرنج مهارت زیادی دارند.

احمد فرزند کوچک خانواده می‌گوید که در طول ایام ماه مبارک رمضان که شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی هجوم می‌بردند، به شجاعت نگهبانان و اعتکاف کنندگان آنجا در مقابله با صهیونیست‌ها برای دفاع از مسجد الاقصی احساس افتخار کرده و آرزو دارد که ای کاش در کنار آنها مدافع قبله نخست مسلمانان بوده است.

با قرآن پیروز می‌شویم

ابراهیم یکی از این فرزندان خانواده می‌گوید: من به این جمله ایمان قوی دارم که هر چقدر به دین نزدیک می‌شویم، به پیروزی نزدیک می‌شویم و این امر نابودی رژیم اشغالگر را تعجیل می‌کند.
او علاقه‌مندان به حفظ قرآن کریم را به فهم قرآن کریم همزمان با حفظ آن دعوت می‌کند و می‌گوید که فهم معانی قرآن به سهولت در حفظ و تثبیت در ذهن و عمل به آن در زندگی کمک می‌کند.

پدر خانواده می‌گوید هنگامی که ساره دختر خانواده ۹ ساله بود و در سفر به روستای بیت محسیر او را همراهی می‌کرد، با دیدن اسرائیلی ها معصومانه می پرسد: «این ها چه کسانی هستند؟» و وقتی جواب می‌گیرد که این‌ها یهودی هستند، با نارضایتی پرسید:« آنها در سرزمین ما چه می‌کنند؟».

ابراهیم هم ادامه داد که اسرائیل در سرزمین ما و در جهان عربی و اسلامی ما امکان حیات ندارد و نابودی آن به این بستگی دارد که ما خدا را در تحقق وعده پیروزی یاری کنیم.

فعالان شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر این خانواده به تمجید از آن پرداختند و خواستار الگوبرداری از آن به عنوان یک خانواده سالم و صالح شدند.
نادر ابوشرخ، استاد تاریخ فلسطین با انتشار تصویری از این خانواده نوشت: تشویق فرزندان به حفظ قرآن کریم سود دنیوی و اخروی به همراه دارد. قرآن همنشین خود را از شر و بلاها در امان می‌دارد و برای او و پدر و مادرش شفاعت می‌کند و حافظ قرآن در روز قیامت تاج بزرگی بر سر والدینش می‌گذارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول