اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتخاب 60 معلم نمونه استانی و کشور از خراسان‌جنوبی

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: در هفته معلم 54 معلم نمونه استانی و ۶ معلم نمونه کشوری از خراسان‌جنوبی انتخاب شده‌اند.

انتخاب 60 معلم نمونه استانی و کشور از خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «سید علیرضا موسوی‌نژاد» سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ظهر امروز در دیدار هیأت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار داشت: پرداختن به بحث هفته معلم در خطبه‌های نماز جمعه قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در عرصه هفته گرامیداشت معلم، برنامه‌ریزی‌های خوبی در استان صورت گرفته، یادآور شد: برابر پارامترهای مشخص شده تعداد ۵۴ معلم نمونه استانی و ۶ نفر معلم نمونه کشوری در استان انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: دیدار با مقام معظم رهبری و دیدار با رئیس‌جمهور برای معلمان نمونه کشوری برنامه‌ریزی شده است.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان پیش‌بینی شده تقدیر از ۵۲ نفر از معاونان و مدیران مدارس استان است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ۱۲ تن از معلمان استان به سبب بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: در این دوران که تدریس بسیار سخت بوده معلمان با تمام وجود در میدان تعلیم و تربیت ایستاده و خالصانه فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دوران کرونا تجربه خوبی بود تا آموزش و پرورش از تکنولوژی نو برای پیشبرد اهداف تعلیمی خود بهره‌مند شود، اضافه کرد: هر چند در حال حاضر مدارس به سمت حضوری پیش رفته اما باز هم از تکنولوژی نو در کنار آن استفاده می‌شود.

موسوی‌نژاد گفت: نکته حائز اهمیت این بوده که وقفه ایجاد شده در تحصیل حضوری به سبب شیوع کرونا آسیب جدی در عرصه تعلیم و تربیت و به ویژه در بخش اخلاق و تربیت در بین دانش‌آموزان ایجاد کرد که این موضوع به‌طور ویژه در بین دانش‌آموزانی که از مقطع متوسطه اول وارد مقطع متوسطه دوم شدند مشهودتر است.

وی ادامه داد: تا موقعی که بتوانیم دانش‌آموزان را به سطح تربیت و تعلیم اسلامی دوران قبل از کرونا باز گردانیم این امر زمان‌بر خواهد بود و در این عرصه نیازمند کمک خطبا و نخبگان هستیم.

جمع‌آوری ۷.۵ میلیارد کمک مؤمنانه

«علی قاسمی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این دیدار، اظهار داشت: ۱۲ نفر از فرهنگیان استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند ولی تا آخرین لحظات به فکر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بودند.

وی با اشاره به اهمیت نقش فرهنگیان به ویژه در دوران شیوع کرونا، گفت: در مجموعه آموزش و پرورش استان میزان کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری شده بیش‌از ۷.۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی بوده که توسط فرهنگیان، دانش‌آموزان و خیران در سیستم آموزش و پرورش جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیش‌ از ۳۰ هزار نفر آموزش در قالب جهاد آموزشی کمک به دانش‌آموزان استان در مناطق حاشیه شهر و روستاها که در وضعیت کرونا با مشکلات مواجه بوده‌اند ارائه شده است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول