اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای چهار طرح پیشران در کردستان به تصویب رسید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تصویب اجرای چهار طرح پیشران فولاد قروه، فولاد بیجار، توسعه طلای سقز و پتروشیمی بعثت بیجار خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت.

اجرای چهار طرح پیشران در کردستان به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی ظهر امروز در جلسه بررسی نظارت بر قیمت‌ها در بازار اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاکید رهبری بر دانش‌بنیان بودن و دغدغه‌ای که ایشان در زمینه تولید، رونق تولید و جهش تولید و موضوع اهمیت دانش‌بنیان کردن تولید دارند ضرورت دارد همه ادارات برای تحقق این شعار پای کار باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: پایه اقتصاد کشور تولید است که موجب رفاه عمومی جامعه، اشتغالزایی، افزایش اعتماد به نفس عمومی و شکوفایی اقتصادی می‌شود لذا باید با تولیدات صادرات‌محور نگاه جدی به بازارهای هدف داشته باشیم که مسیر تحقق همه اهداف اقتصادی را میسر می‌سازد.

وی در ادامه گفت: طبق پایشی که انجام شده است، ۹۸۷ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان دارای پروانه بهره‌برداری هستند که تعدادی از آنها راکد و نیمه‌فعال است که سازمان صمت کردستان احیا و فعال‌سازی این واحدها را در راستای تحقق شعار سال در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی استان برای پیگیری مسائل واحدهای تولیدی استان و کمک به رفع موانع تولید، از پیگیری احیای۶۲ واحد راکد استان در سال جاری خبر داد.

خلیقی خاطرنشان کرد: بعنوان متولی بخش صنعت استان برای سفر رئیس جمهوری به کردستان ۹۶ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان مصوب شده و با حضور آقای رئیسی در استان خط اعتباری ویژه از طریق بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی استان اختصاص خواهد یافت و این نویدبخش سال خوبی برای استان خواهد بود.

وی همچنین از تصویب اجرای چهار طرح پیشران فولاد قروه، فولاد بیجار، توسعه طلای سقز و پتروشیمی بعثت بیجار خبر داد که اجرای این چهار طرح اشتغالزایی خوبی در استان خواهد داشت.

نظارت بر تولید و عرضه ضروری است

خلیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سامامه جامع تجارت هم دغدغه صمت است که از سال ۹۳ مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق دارد اما در سال ۹۹ فعالیت واقعی خود را شروع کرد و اکنون در بستر این سامانه کالاها نقش خود را تعیین می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: کالاهایی که در این سامانه ثبت نشود، توزیع خارج از عرضه محسوب خواهد شد و با آن برخورد می‌شود.

وی ضمن اعلام اینکه هیچ کالایی منبعد نداریم که در قالب سامانه جامع تجارت تعریف نشده باشد، گفت: بعد از ثبت سامانه، اظهار تولید هم باید در این سامانه ثبت شود.

خلیقی ادامه داد: چهار هزار و ۸۰۰ کالا در سامانه تجارت بارگزاری می‌شود و  مشمول عرضه خارج از شبکه و قاچاق محسوب می شود

وی ضمن یادآوری اجرای طرح شفافیت در استان و کشور، افزود: با توجه به اقدامات و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، شفافیت در سطح استان کردستان ۸۰ درصد است.

وی همچنین به آغاز قیمت‌گذاری تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالاها اشاره کرد و گفت: هزینه تولید یک بطری ۵۰۰ سی‌سی آب معدنی ۱۵۰۰ تومان است که در بازار ۴۵۰۰ تومان عرضه می‌شود در حالیکه با درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده بر روی محصول از گرانی قیمت اجناس جلوگیری می شود.

خلیقی ادامه داد: تعهد اشتغال سازمان صمت کردستان در سال جاری دو هزار و ۹۸۲ شغل است که به همت همکاران و فعالیت آنان بیش از این عدد محقق خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول