اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چرا در بهار خواب آلوده‌ایم؟

متخصص داخلی گفت: زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند.

چرا در بهار خواب آلوده‌ایم؟

ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «علت خواب‌آلودگی افراد در فصل بهار»، اظهار داشت: زمانی که بهار فرا می‌رسد، تمام گیاهان شروع به برگ و گل دادن می‌کنند و از آنها ذرات ریزی در فضا به نام «پولن» منتشر می‌شود که با تنفس ما وارد سیستم تنفسی و ریه شده و ایجاد حساسیت، خواب‌آلودگی و سستی می‌کند که این حساسیت است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات این حساسیت زیاد است؛ مانند احساس خارش، تورم، کهیر و بعضی اوقات فقط به صورت خستگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان می‌دهد. این به علت آلودگی هوا، البته نه مواد مضر، بلکه به خاطر گیاهان ریزی است که وارد سیستم تنفسی می‌شود و این ذرات در همه جا وجود دارد.

رئیس انجمن متخصصان داخلی افزود:‌به طوری که مشاهده می‌کنیم وقتی از خانه بیرون آمده و در خیابان حرکت می‌کنیم کف خیابان ذرات سبز رنگی وجود دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول