اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تهران با ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» به استقبال عید سعید فطر می‌رود

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: شهر و شهروندان تهرانی در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر مهمان ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» می‌شوند.

تهران با ویژه برنامه‌های «عید امید و لبخند» به استقبال عید سعید فطر می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسن جعفرزاده مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره جزئیات طرح «عید امید و لبخند» گفت: هم زمان با وداع ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن عید بندگی پس از یک‌ ماه عبادت خالصانه به درگاه خداوند متعال، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، فرصت را مغتنم شمرده و با ویژه برنامه های فرهنگی، آیینی و مذهبی به نام «عید امید و لبخند»، به استقبال این عید بزرگ می رود.

وی افزود: هدف این ویژه برنامه ها ایجاد نشاط و سرور معنوی در شهروندان، نکوداشت آیین های اسلامی و ایرانی و معرفی عید فطر به عنوان هدیه الهی و سرآغاز فصل جدیدی از زندگی پرامید در پرتو تلطیف روحی، جسمی و ذهنی افراد به مناسبت یک ماه بندگی است. امروز، بیش از هر زمان دیگری، نیازمند تلاش برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر شهروندان از ابعاد فرهنگی مذهبی عید سعید فطر هستیم.

جعفرزاده ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی با اهداء بسته های فرهنگی ویژه نوجوانان و اهدا شاخه گل به نمازگزاران همراه با ارائه خدمات محتوایی با رویکرد خانواده و گروه مخاطب جوان در مصلی امام خمینی(ره) همراه با پذیرایی از نمازگزاران عید فطر، برپایی استیج جهت اجرای ویژه برنامه های مناسبتی روز عید فطر از جمله اجرای تواشیح قبل و بعد از برگزاری نماز، برگزاری مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی، قصه گویی، نقاشی،عکاسی و...  با محوریت موضوعات عید سعید فطر به همراه اهدا جوایز در دو بخش فضای مجازی و آثار ارسالی شهروندان و همچنین تجلیل از هیات امنا و امام جماعت و فعالین مساجد فعال در طول ماه مبارک رمضان بخشی از برنامه های «عید امید و لبخند» است. 

جعفرزاده با اشاره به فضاسازی سیمای بصری شهر به مناسبت عید سعید فطر و با شعار «عید امید و لبخند» افزود: در تعطیلات عید سعید فطر با برپایی استیج و اجرای برنامه های عیدانه در بوستان های شاخص شهر و  برگزاری ویژه برنامه های جشن، سخنرانی و همچنین برپایی مراسم تقدیر از فطر اولی ها در مساجد شاخص میهمان شهروندان خواهیم بود.
 اجرای مراسم نورافشانی در بیش از 400 نقطه شهر در شب عید سعید فطر و پذیرایی از شهروندان با برپایی بیش از 100 ایستگاه صلواتی در میادین اصلی و توزیع گل و کارت پستال بین شهروندان در روز عید از دیگر برنامه های طرح عید امید و لبخند در پایتخت است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای پویش «لبخند بسازیم» برای کمک به محرومین و ایتام و توزیع کمک ها در روز عید سعید فطر با مشارکت مجموعه هایی چون صداوسیما بخصوص معاونت صدا و شبکه یک سیما، اسنپ، ایرانسل، خیریه آبشار عاطفه ها و سازمان رفاه و خدمات شهرداری تهران و همچنین مساجد، پایگاه های بسیج،خیرین،گروه های خودجوش جهادی و مردمی این عید بزرگ مذهبی را همه در کنار هم با نشاندن لبخند بر لب ایتام و محرومین جامعه جشن می گیریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول