اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

سیاست صهیونیسم به فراموشی سپردن مسئله‌ فلسطین است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی گفت: سیاست استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به فراموشی سپردن آن است و برای تحقق این امر از سوار شدن بر موج رسانه و دروغ‌پراکنی و هر تقلایی کم نمی‌گذارند.

سیاست صهیونیسم به فراموشی سپردن  مسئله‌ فلسطین است

امیرحسین قاسمی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به روز جهانی قدس گفت: مسئله فلسطین، صرفا مسئله‌ای قومی یا مذهبی نیست، بلکه یک مسئله فراملی، فرامذهبی، فرا قومیتی و از همه مهم‌تر مسئله‌ای انسانی است؛ تا جایی‌که آزادگان جهان، عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان حقیقی را می‌توان با توجه به موضع‌گیری‌شان در مورد فلسطین شناخت.

وی افزود: همانطور که به خوبی می‌دانیم و به چشم می‌بینیم، سیاست استکبار و صهیونیسم، کمرنگ کردن مسئله‌ فلسطین در ذهنیّت جوامع مسلمان و به فراموشی سپردن آن است و برای تحقق این امر از سوار شدن بر موج رسانه و دروغ‌پراکنی و هر تقلایی کم نمی‌گذارند.

قاسمی با تاکید بر اینکه حمله به فلسطین تنها یک تجاوز نظامی نبوده و نیست، بلکه تجاوز همه جانبه ی فرهنگی، رسانه ای، سیاسی و اقتصادی و مذهبی هست،‌ خاطرنشان کرد: غالبا در طول تاریخ هر تجاوزی که شکل می‌گرفت، متجاوز، توسط آزادگان دنیا و رسانه ها محکوم می‌شد، یا حداقل اصحاب اندیشه و علم، متجاوز را به صلابه می‌کشیدند. اما امروز می‌بینیم روشنفکران و کباده کشان اندیشه و ادب، ژان پل سارتر های دیروز و اسلاوی ژیژک های امروز، آن‌چنان در محکومیت رژیم صهیونیستی ابا دارند و در برابر رسانه ها محافظه کارانه و با ترس از فلسطین حرف می‌زنند که گویا هرگز بویی از حقیقت و تفکر نبرده اند. 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی ادامه داد: هر چند جمعیتی ترسو و انتفاع طلب، سکوت یا تحریف می‌کنند، اما خون مردم فلسطین و تمام مسلمانان و آزادی خواهان جهان آنچنان از شدت جنایات می جوشد که نه تنها مانع از فراموشی این ظلم است، بلکه چشم جهانیان را به سمت این حقایق باز می‌کند‌. 

وی تاکید کرد: برای تبیین مسئله فلسطین یک مطالعه ساده کافیست، که طرح مسائلی همچون خرید زمین توسط یهودیان و تملک تاریخیِ یهودیت بر بیت المقدس، بیشتر شبیه بهانه هایی بچگانه برای جنایات هولناک رژیم صهیونیستی بنظر می‌رسند.

قاسمی افزود: طبق آمار در سال ۱۹۱۸، صرفا ۵۶ هزار نفر یهودی در اسرائیل بودند و در سال ۱۹۶۲، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر!
و اما مسلمانان؛ در سال ۱۹۴۸، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر، اما در سال ۱۹۶۲، ۱۷۲ هزار مسلمان در اسرائیل باقی مانده بودند.
این سند اشکارِ یک نسل کشی ملی و مذهبی‌ست.

وی ادامه داد: درماجرای فلسطین البته باید صهیونیسم را از یهودیت تفکیک کرد. چه آنکه تاریخ نشان داده که چه بسا یهودیانی همچون دوشیزه مشین در راه دفاع از فلسطین، در برابر صهیونیسم مبارزه و جهاد کرده اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تاکید کرد: گرچه باید یهودیت را از صهیونیسم تفکیک کرد، اما نباید به این لودگی تن داد که یهودیتِ تندرو و رادیکال و عقده ها و کینه هایی که یهودیت از علی(ع) و اسلام و عرب به دل گرفته، در ضربه هایش به فلسطین نقشی ندارد! این حماقت است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اولین معضل در فهم مسئله فلسطین، این فرض است که در غزه نزاعی میان عرب و یهود در جریان است، این یک خبط محرز است،‌خاطرنشان کرد: آن چیزی که در جریان است تجاوز است، تجاوز به ماهو تجاوز! یک ظلم اشکار و مبرهن. ظلمی به پهنای ۷۰ سال. ظلمی با حمایت بی شرمانه ی تمام قدرت های جهانی و ابرقدرت ها و سازمان ملل و شورای امنیت ملل متحد که پوشالی بودنِ حقوق بشرشان در این بزنگاه ها مشخص میشود. با حمایت مطلق تمام قدرت های سیاسی و اقتصادی و رسانه ای و فرهنگی و نظامی جهان. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول