اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برکات و تلخی‌ها و سختی‌های زندگی از منظر قرآن+فیلم

حجت‌السلام قرائتی گفت: تلخی‌ها و سختی‌ها ضمن اینکه سختی دارد، اما برکاتی هم دارد و آن این است که غرور افراد را می‌شکند و آنها را به کرنش وادار می‌کند.

برکات و تلخی‌ها و سختی‌های زندگی از منظر قرآن+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در بیست‌وهشتمین قسمت از مجموعه سخن قرآن حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم به شرح موضوع برکات و تلخی‌ها و سختی‌ها پرداخت.

 

 

تلخی‌ها و سختی‌ها ضمن اینکه سختی دارد، اما برکاتی هم دارد و آن این است که غرور افراد را می‌شکند و آنها را به کرنش وادار می‌کند.

در سوره اعراف آمده است: یهودی‌ها به موسی گفتند: هر چه معجزه بیاوری ما ایمان نمی‌آوریم. خدا گفت حال که این قدر لجباز هستند، آدمی که این قدر غرور دارد باید او را بشکنیم، انواع نکبت‌ها را خدا به زندگی آنها ریخت، زندگی آنها پر از ملخ، شپش، قورباغه و نکبت شد.

آمدند سراغ موسی که برای ما دعا کن تا خدا این نکبت را از ما بردارد و اگر بردارد قطعاً ایمان می‌آوریم، موسی دعا کرد و نکبت از آنها برطرف شد اما عهدشان را شکستند.

ما با خدا شرط می‌کنیم پول به من بده خمس می‌دهم، اما نمی‌دهیم. کشاورز می‌گوید: خدایا رونق به من بده زکات می‌دهم اما نمی‌دهد.

یک نکته هم به وهابی‌ها بگویم که می‌گویند: توسل شرک است، یهودی‌ها که لجبازی آنها به اوج رسیده بود، گفتند ای موسی در حق ما دعا کن. ما هم می‌گوییم یا حسین در حق ما دعا کن. آیات ۱۳۲ و ۱۳۳ سوره اعراف جواب خیلی خوبی به وهابی‌ها است که می‌گویند توسل غلط است. جای دیگر بچه‌های یعقوب به پدرشان گفتند: پدر برای ما دعا کن، اصلاً در جایی خود خدا به پیامبر می‌گوید: برای اینها دعا کن. واسطه حق است، می‌گوییم چون شما آبروداری در حق ما دعا کن.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول