اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بازتاب جهانی نمایش موشک‌های خیبرشکن و قدر F در راهپیمایی روز قدس

در مراسم راهپیمایی روز قدس تهران، موشک‌های خیبرشکن و قدر F به نمایش درآمد. موضوعی که در بسیاری از رسانه‌های جهان بازتاب یافت.

بازتاب جهانی نمایش موشک‌های خیبرشکن و قدر F در راهپیمایی روز قدس

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو نوشت: در مراسم راهپیمایی روز قدس تهران، موشک‌های خیبرشکن و قدر F به نمایش درآمد. موشک خیبرشکن جدیدترین موشک بالستیک ایران محسوب می‌شود و ۱۴۵۰کیلومتر داشته و دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است؛ بنا بر این گزارش، قدر F ازجمله موشک‌های بالستیک سوخت مایع ایران است که در سه نمونه قدر S و قدر H و قدر F توسعه یافته که در آخرین نمونه خود تا ۱۵۰۰کیلومتر برد دارد و قادر است با سر جنگی ۶۵۰کیلوگرمی انواع اهداف را در زمین و دریا مورد اصابت قرار دهد. این موشک‌ها بخشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران برای نابودی رژیم‌صهیونیستی است. موضوعی که در بسیاری از رسانه‌های عربی بازتاب یافت.

در شبکه عراقی «الاتجاه» در قالب چند خبر به پوشش راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران پرداخت و نوشت: «بزرگداشت روز جهانی قدس در ایران با راهپیمایی‌ها گسترده / ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز جهانی قدس به نمایش گذاشت.»

شبکه عراقی «العهد» نیز حضور مردم ایران در راهپیمایی‌ها را به تصویر کشید و نوشت: «به‌منظور حمایت از مردم فلسطین، راهپیمایی‌های گسترده در بزرگداشت روز جهانی قدس آغاز شدند.»

پایگاه خبری «النشره» لبنان درباره راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در ایران نوشت: «نهادهای [نظامی] ایران جدیدترین موشک‌های بالستیک خود را در روز قدس به نمایش گذاشتند.»

شبکه روزنامه قطری «العربی الجدید» چاپ لندن نیز ضمن پوشش حضور مردم ایران در روز جهانی قدس، توجه‌ها را به موشک‌های بالستیک ایران جلب کرد و عنوان کرد: «راهپیمایی در ایران به مناسبت روز قدس و رونمایی از چند موشک بالستیک پیشرفته.»

شبکه «الجزیره» قطر به سخنرانی سردار «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد پرداخت و نوشت: «او گفت این [اقدام] به آماده‌باش نظامی در تل‌آویو منجر شده است. فرمانده نیروی قدس سپاه: دو پهپاد ایرانی بر فراز اسراییل پرواز کردند.»

شبکه یمنی «المسیره» نیز در قالب چند خبر جدیدترین اخبار مربوط به راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران را پوشش داد و نوشت: «راهپیمایی گسترده مردمی در تهران و شهرهای ایران به منظور بزرگداشت روز جهانی قدس / قاآنی عملیات پهپادها بر سر دشمن را فاش کرد.»

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» هم در گزارشی، به بازتاب این رویداد مهم پرداخت و در اشاره به سخنرانی سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز قدس نوشت: فرمانده سپاه پاسداران ایران روز جمعه در جریان راهپیمایی روز قدس که در آن موشک جدید «خیبرشکن» ساخت داخل به نمایش گذاشته شد، گفت: اسراییل در حال ایجاد شرایط نابودی خود است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول