اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گسترش هسته‌های فناور درصنعت خودرو و صنایع جانبی

مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر، بستر را برای خلق ایده تا تولید پدیده در حوزه‌های گوناگون فراهم خواهد آورد.

گسترش هسته‌های فناور درصنعت خودرو و صنایع جانبی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،چراغ آغاز به کار مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر، سه سال پیش  روشن شد تا تیم کارآمدی ایجاد شود که از ظرفیت نخبگان، دانشجویان و تیم‌های فناور و نوآور در کنار تجربه‌های صنعتی هلدینگ رایزکو استفاده کند.

دیگر دغدغه این مرکز، تولید محصولات مختلف در حوزه خودرو و صنایع جانبی آن است تا بتوان به کسب‌وکارهایی جدید در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق افزود.

حوزه‌های فعالیتی متنوع دانش‌بنیان و خلاق

حوزه اصلی فعالیت این مرکز در زمینه خودروست. این بستر شامل قطعه‌سازی و صنعت حمل‌ونقل می‌باشد . ضمن اینکه به صورت تخصصی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا و تجهیزات پزشکی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق نیز دستی دارد.

 حمیدرضا صمدی رئیس هیات‌مدیره هلدینگ رایزکو،  دراین باره میگوید ؛ هم‌اکنون حدود ۸۰ نفر در این مرکز فعالند. ۳ تیم در حوزه حمل‌ونقل ۵تیم در حوزه‌های فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا و ۵ تیم نیز در حوزه قطعات و فناوری‌های جدید خودرو، ایده‌های خود را پخته میسازند.

جذب نخبگان رایومند

یکی از برنامه‌های مهم مرکز نوآوری و صنایع خلاق در این سال، جذب بیش‌تر نخبه‌ها و هسته‌های خلاق و دغدغه مند در حوزه‌های تخصصی این مرکز است.

شناسایی تیم‌ها و تثبیت ایده‌های جذاب، از اولویت‌های مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر است که تلاش می‌شود ظرف ۲ ماه آینده، با جذب این افراد و تیم‌ها، زمینه‌های شناسایی، حمایت و پرورش از ۸ تا ۱۰ تیم دیگر نیز در این مرکز فراهم شود.

فارغ از تخصص محوری این مرکز، اهداف دیگری نیز به صورت کلی در مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر دنبال می‌شود که ازجمله آنها می‌توان به خلق ایده‌های جدید، خانه خلاق و نوآوری، شکل دهی به استارتاپ کمپ‌ها، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و حمایت از تیم‌های نوپا اشاره داشت.

حفظ منابع انسانی

یکی از ‌دغدغه های بزرگ پیش روی این مرکز، حفظ منابع انسانی است که برای رفع این محدودیت، تلاش شده تا این تغییرات با روش‌های مختلف، رفع شود. یکی از این روش‌ها، ایجاد فضای آرام برای خلق ایده و فکر است. مرکز نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع فعالیت دارد که در فاز نخست آن، دو سوله هرکدام به مساحت 2000 متر به کار گرفته شده است.

ارائه تسهیلات متنوع

ازجمله تسهیلات این مرکز می‌توان به فضای کار اشتراکی و اتاق جلسات برای مرکز نوآوری خودرو و خانه خلاق و نوآوری در حوزه فناوری‌های نرم اشاره کرد.

افراد و تیم‌های حاضر در این مرکز می‌توانند از ورک‌شاپ‌هایی که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود استفاده کنند. همچنین امکان دسترسی آنها به آزمایشگاه‌های مجهز هلدینگ رایزکو در حوزه‌های مختلف مواد و متریال، ارزیابی صدا و . . .  فراهم شده است.

امکان دسترسی به کارگاه‌های نمونه‌سازی هلدینگ رایزکو و شوروم نیز از دیگر خدماتی است که این مرکز ارائه می‌دهد. تیم‌ها می‌توانند برای پیشبرد اهداف نوآورانه خود، سرمایه موردنیاز را از طریق این مرکز دریافت کنند.

افراد و تیم‌ها در تمامی مراحل ایده‌پروری و شتابدهی می‌توانند از ظرفیت منتورهای این مرکز در حوزه‌های تخصصی استفاده کنند. این منتورها شامل اساتید دانشگاهی، افراد باتجربه حوزه‌های مختلف صنعت و متخصصان حوزه کسب‌‍وکار و قراردادها می‌شود.

علاقمندان و تیم‌های خلاق و نوآور برای آشنایی بیشتر با این مرکز می‌توانند به آدرس این مرکز نوآوری و صنایع خلاق رجوع کنند.

این مرکز با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، آماده بهره‌برداری و افتتاح شده است و در روزهای آتی باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح رسمی می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول