اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حمایت دانشگاه آزاد مازندران از ۲۰ طرح دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران طی سال جاری با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۲۰ طرح دانش‌بنیان قابل اجرا را در جهت افزایش تولید و اشتغالزایی در دستور کار خود دارد.

حمایت دانشگاه آزاد مازندران از ۲۰ طرح دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کرمانیان در جمع خبرنگاران به مناسبت شعار سال ۱۴۰۱ و عملیاتی شدن طرح‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: اهمیت مقوله تولید با حرکت به سمت دانش‌بنیان کردن محصولات در آینده است چرا که تنها محوری که می‌تواند در تمام شاخص‌های اقتصادی تحول ایجاد کند تولید در کنار شرکت دانش‌بنیان و دانشگاه است.

وی افزود: شعار سال می‌تواند قطب نما، راهبرد و تعیین کننده چارچوب اصلی حرکت کشور برای رسیدن به مرز خودکفایی و حل مسئله باشد. بدون تردید این نام‌گذاری برای دانشگاه حائز اهمیت است چرا که فکر نوین و تولید بر مبنای علمی می‌تواند بسیاری از شاخص‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری تصریح کرد: افزایش تولید با افزایش بکارگیری نیروی کار همراه است و موجب کاهش نرخ بیکاری می‌شود بنابراین نیازمند ابزار و لوازمی است که بدون وجود آن‌ها موانع به طور کامل برداشته نخواهد شد و آن هم ایجاد و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان که محور جمع‌آوری سرمایه‌های علمی و مادی است.

کرمانیان خاطرنشان کرد: الزاماتی جهت تحقیقات دانش‌بنیان کردن تولیدات وجود دارد که از جمله می‌توان به نیاز به سرمایه، نیروی انسانی آماده به کار، وجود زیرساخت‌های مورد نیاز، تغییر در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، تغییر نگاه به مقوله تولید، و ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی نخوشبختانه کشور ما از وجود نیروی انسانی لازم برخوردار است و بیشتر تقویت باید در مسیر زیر ساخت باشد که پایگاه این زیرساخت باید در دانشگاه بنا گردد چون برنامه‌ریزی‌ها و تغییرات اساسی در تولید در همین پایگاه با تاثیرگذاری بالا صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه وظیفه خود را در تربیت متخصص انجام خواهد داد، عنوان کرد: مقوله تولید اگر خوب تبیین شود، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان در یک مسیر درست قرار گیرند، بی‌تردید دستاوردهای آن منجر به رونق تولید و اشتغال خواهد شد.

کرمانیان اضافه کرد: ترغیب علمی دانشگاه برای فعالیت‌های بیشتر، رفع نیاز و توسعه اقتصادی جامعه ضروری است و شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش و کشف یافته‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مازندران در همین راستا اولویت‌ برنامه خود در سال ۱۴۰۱ را اختصاص به راه‌اندازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان جهت رونق تولید کرده که خود موجب حفظ و توسعه و پایداری این شرکت‌ها در راستای اهداف کشور که تولید و اشتغال است خواهد شد.

کرمانیان با اشاره به اینکه بتوانیم از تولیدات سنتی به سمت تولیدات علمی همراه با ابتکار و خلاقیت حرکت کنیم بایستی از تجربیات استادان در این زمینه بهره بگیریم که دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت علمی و گستردگی جغرافیایی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته باشد، گفت: برهمین اساس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید بیش از ۲۰ طرح دانش‌بنیان قابل اجرا را در دستور کار خود در سال ۱۴۰۱ قرار داد که از جمله می‌توان به تاسیس سرای نوآوری گلخانه دانش‌بنیان در نوشهر، سرای نوآوری برنج در آمل، تولید اسید فلوریدریک از سنگ معدن فلورین در سوادکوه، پرورش ماهیان خاویاری در قائم‌شهر تولید بذر جو نمونه مادر در بهشهر، پرورش قارچ گانودرمادر نور، پرورش و تولید زالو در آمل، پرورش ماهی در قفس جویبار و شرکت دانش‌بنیان توانگران بارمان انرژی ایرانیان و شرکت توسله پویان اروند را می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول