اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

راهی برای جلوگیری از خسارت دیدن در زندگی+فیلم

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان نکاتی طلایی از سوره مبارکه عصر به بیان راهی برای جلوگیری از خسارت در زندگی پرداخت.

راهی برای جلوگیری از خسارت دیدن در زندگی+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن در بیست‌وهفتمین قسمت از برنامه سخن قرآن به شرح نکاتی درباره سوره عصر پرداخت.

 

 

امروز درباره یک سوره کوتاه اما پر محتوای قرآن صحبت می‌کنیم. سوره مبارکه عصر.

«والعصر» یعنی قسم به زمان، در قرآن بارها خدا به زمان قسم خورده است، «والفجر، والصبح، و الضحی، والنهار، والعصر، والعصر» و... از اینها می‌فهمیم زمان مقدس است و خدا به همه قطعات آن قسم خورده است.

«ان الاسان لفی خسر»، انسان حتماً در زیان و خسران است و خسارت می‌بیند، فرق بین ضرر و خسارت این است که ضرر یعنی نرخ کالا می‌آید پایین اما اصل آن هنوز هست فقط ارزش آن کم شده، اما خسارت مثل یخ است، نرخ یخ کم نشده بلکه آب شده و اصل آن از بین رفته است.

حال اینکه می‌گوید: انسان در خسارت است برای این است که هر چه از عمر کم شود، باید ایمان شما زیاد شود. هر که می‌خواهد ببیند چقدر ایمان دارد ببیند کجا گول می‌خورد، ایمان درجه دارد، یکی زود گول می‌خورد و یکی دیرتر.

پس انسان در خسارت است به جز کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند، خدا نمی‌گوید عمل صالح بلکه می‌گوید: عمل صالحات، یعنی باید همه کارهایت درست و خوب باشد. باید همسرداری، بچه‌داری، همسایه‌داری، درس خواندن، و... همه کارهایت درست و خوب باشد.

در ادامه می‌گوید: «و تواصوا بالحق و تواصوا باالصبر»، حال اگه همه کارهایت درست بود باز هم کافی نیست، باید دیگران را هم به کار‌های شایسته دعوت کنی و باید امر به معروف کنی، و در برابر مشکلات این کار صبور باشی و مقاومت کنی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول