اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مراسم چهلم آیت الله ری‌شهری برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت آیت الله محمدی ری‌شهری با حضور مسؤولان کشوری و لشکری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

مراسم چهلم آیت الله ری‌شهری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم بزرگداشت چهلمین روز رحلت آیت الله محمد محمدی ری شهری عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری، علما، روحانیون، طلاب و مردم مومن و ولایتمدار تهران و شهرری در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شهرری برگزار شد. 

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام امامی کاشانی، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، علی لاریجانی عضو تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر پیشین اطلاعات، حجت الاسلام مصطفی میرلوحی، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، حسن خلیل آبادی رئیس سابق شورای شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور استاندار سابق قزوین، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، جعفر شربیانی و پرویز سروری اعضای شورای شهر تهران از جمله مسوولانی بودند که با حضور در این مراسم یاد و خاطره این عالم فقید را گرامی داشتند.

حجت الاسلام ناصر رفیعی ضمن سخنرانی در این مراسم با اشاره به اینکه مرحوم ری شهری اهل قلم و نگارش بود، اظهار کرد: این عالم فقید، محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام را به جامعه عرضه کرد و با نشر علم و کتابت، علم حدیث را از غربت بیرون آورد.

وی با اشاره به آثار متعدد و باارزش این عالم برجسته گفت: کتاب کرائم القرآن یکی از مهم‌ترین کتاب‌های آیت الله ری شهری است که چهل آیه قرآن را با روایات در وصف اهل بیت علیهم السلام با قلمی زیبا و منظم به تحریر درآورده است. 

این کارشناس مذهبی ادامه داد: مرحوم ری شهری علاوه بر انقلابی و ولایت‌مدار بودن، ویژگی مهمی که داشت، بُعد علمی ایشان همراه با تقوا و پرهیزکاری بود و با احیای علوم اهل بیت علیهم السلام کار را برای طلاب راحت کرده و در روز قیامت نیز جایگاه رفیعی دارد.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.  

آیت الله محمدی ری شهری از سال ۱۳۶۷، تولیت آستان حرم عبدالعظیم حسنی را بر عهده داشت.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول