اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رفع تداخلات ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارسان در دستور کار جهادکشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای رفع تداخلات آزادسازی ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارسان در دستور کار قرار گرفته است.

رفع تداخلات ۱۰ هزار هکتار از اراضی فارسان در دستور کار جهادکشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ، عطاء‌الله ابراهیمی صبح امروز در سفر به شهرستان فارسان گفت: این شهرستان با ۳.۵ درصد وسعت ۱۲ درصد از تولیدات کشاورزی را به خودت اختصاص داده که حدود ۸ هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری کشتارگاه صنعتی جونقان را پتانسیل، این شهرستان دانست و افزود: فارسان قطب زراعت چوب است و پژوهشکده طیور ظرفیت دیگر فارسان می‌باشد، همچنین ۱۳ هزار هکتار از ۱۶ هزار هکتار این شهرستان تحت آبیاری هستند که این یک فرصت برای شهرستان محسوب می‌شود.

ابراهیمی ارزش تولیدات کشاورزی فارسان را یک هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: ۳۱ واحد مرغداری، ۱۳۰ هزار واحد دامی سبک، ۲۴ هزار واحد دامی سنگین، یک مجتمع دامپروری، یک مجتمع پرورش قارچ و قطب تولید علوفه بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

وی بیان داشت: در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان مصوبه بخش کشاورزی بوده که پنج میلیارد و ۲۰۰ تومان از اعتبارات استانی و معادل همین نیز از اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص داده شده که حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان از اعتبارات استانی در قالب ۱۸ سرفصل برنامه‌‌ای تخصیص پیدا کرده و مشکلی در جذب اعتبارات وجود ندارد.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، اظهار کرد: لایروبی و مرمت قنوات، احداث جاده‌های بین مزارع، ایجاد مجتمع دامپروری سبک و سنگین اهم پروژه‌های در حال انجام است که برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ نیز آماده شده است.

وی به رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: حدود چهار الی پنج پلاک از پلاک‌هایی که دارای اختلاف بین مستثنیات مردم و اراضی ملی بود رفع مشکل شد و حدود ۱۰ هزار هکتار نیز جدیداً قرارداد بسته شده تا حق و حقوق مردم به آنان بازگردانده شود.

پایان اجرای عملیات کاداستر در فارسان

 مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه با بیان اینکه عملیات کاداستر در اراضی ملی فارسان به پایان رسیده است، گفت: این شهرستان فاقد پوشش جنگلی است و عمده چرای دام‌های این منطقه در مراتع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی اثربخشی غیرمستقیم در توسعه دارد، افزود: در سال گذشته از مجموع اعتبارات استانی با بُرش استانی ۵.۹ درصد و تخصیص ۳۴ درصد اعتبارات در قالب ۹ طرح و ۱۴ پروژه ۶۹ درصد پیشرفت کاری انجام شد و اعتبارات ملی در قالب چهار پروژه، بُرش استانی پنج درصد و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد را داشته است.

اصغر احمدی ادامه داد: برنامه‌های اجرایی سال جاری با اعتبارات ملی و بدون مشارکت در قالب۶ پروژه و اعتبار هشت میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان و برنامه‌های مشارکت محور در قالب چهار پروژه و اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول