اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فعال دانشجویی در دیدار با رئیسی: عدم تغییر مدیران گذشته از دلایل عدم تحقق کامل شعار مبارزه با فساد است

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه امام (ره) خطاب به رئیس جمهور گفت: یکی از دلایلی که در دولت سیزدهم مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی به معنای واقعی کلمه به وقوع نپیوسته، موضوع عدم تغییر مدیران دولت گذشته است.

فعال دانشجویی در دیدار با رئیسی: عدم تغییر مدیران گذشته از دلایل عدم تحقق کامل شعار مبارزه با فساد است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز گذشته و در سفر به استان قزوین طی نشستی با دانشجویان، نخبگان و اقشار مختلف مردم دیدار و گفت وگو کرد.

جواد آتشگر دهقان دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، طی سخنانی در این مراسم گفت: با گذشت 43 از انقلاب اسلامی ساختار حکمرانی کشور نیاز به یک جراحی عمیق دارد که با روی کار آمدن دولت مردمی انتظارات نیز بیش از پیش شده است؛ چرا که دولت سیزدهم اولین دولت منتخب مردم در گام دوم انقلاب محسوب می شود.

آتشگر دهقان ادامه داد: با توجه به منظومه ای که مقام معظم رهبری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ترسیم نموده اند، امید است با روی کار آمدن شما، دولت اسلامی را محقق کنیم و به سوی غایت این منظومه گام برداریم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تصریح کرد: با ارزیابی شرایط فعلی کشور می توان به این موضوع اذعان داشت که در این مسیر با سختی ها و چالش های بسیاری مواجه هستیم که عبور از آن ها در یک کلمه خلاصه می شود؛ مردم؛ مردم؛ مردم.

وی خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی از مهمترین شعارهای انتخاباتی جنابعالی بوده، لکن در طول دوره سکان داری حضرتعالی این مهم به معنای واقعی کلمه به وقوع نپیوسته است، یکی از دلایل عمده این موضوع عدم تغییر مدیران دولت گذشته است، علی رغم تاکید جنابعالی، استان قزوین نیز همانند سایر استان ها از این بیماری مستثنی نبوده و هر روزی که از عمر دولت می گذرد کندی در انتصابات وعدم وجود عزمی راسخ در تغییر مدیران، دغدغه مندان و مردم را نسبت به دولت مایوس می کند.

آتشگر افزود: جناب آقای رئیس جمهور! در استان قزوین دولت منصوبه، از روزمرگی و بی برنامگی رنج می برد و خلاء گفتمانی دولت در ارائه برنامه های مشخص اقتصادی و معیشتی حس می شود. آقای رئیس جمهور برنامه و الگوی دولت شما جهت به کار گیری جوانان با توجه به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب چیست؟ چرا که اگر الگویی مناسب نباشد یا جوانگرایی نمی شود، یا عده ای به بهانه جوانگرایی دست به انتصابات فامیلی خواهند زد که این امر بسیار آسیب زاست!!

این فعال دانشجویی ادامه داد: دانشگاه حضرت امام (ره) در سال 1370 با اساس نامه ای که نگاه ویژه آن جذب و تربیت سفیران صدور انقلاب بود امروز پس از گذشت سی سال از آن اساسنامه تبدیل به دانشگاهی در سطح شهرستان شده و مسئولین ادوار گذشته، آن نگاه آرمانی حضرت امام و رهبر انقلاب را به فراموشی و گذر زمان سپرده و هم اکنون به غیر از عنوان تهی بین المللی، از آن چیزی باقی نمانده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت 24 هزار نفری که می بایست دو سوم آن متشکل از دانشجویان غیرایرانی باشد همین اینک پذیرای صرفاً چند ده تن از دانشجویان غیر ایرانی است. از رئیس جمهور محترم که رئیس هیئت امنای دانشگاه نیز می باشد می خواهیم نگاه ویژه ای به دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) که به تعبیر حضرت آقا " آبروی نظام " است داشته باشند و در جلسه هیئت امنا شرکت کرده و نیاز های چندین ساله آن را مرتفع و زیرساخت های لازم را برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی فراهم کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) اضافه کرد: با توجه به دیداری که 24 رمضان با رهبر معظم انقلاب داشتیم و ماموریت ویژه ایشان به جنبش دانشجویی و دانشگاه ها مبنی بر فعالیت و ارتباط مستمر با دانشجویان غیر ایرانی علی الخصوص کشورهای منطقه بار مسئولیت را برای این دانشگاه سنگین تر می کند. 

وی گفت: قزوین همانگونه که ده برابربیش تر از وسعت خود میزبان 8 درصد از کل صنعت ایران و این حجم از ثروت است، سرزمین بافت‌های فرسوده و محرومی نیز هست. بافت ها و حاشیه‌هایی که فقر و بی‌کاری در آنها جان مردم را می‌آزارد. هادی‌آباد، چوبین‌در، مناطق منفصله، اقصا نقاط شهرهای الوند، تاکستان و اقبالیه از جمله این بافت‌ها هستند. مناطقی که نوع بافت آنها خود بخشی از بحران است بنابراین نیاز داریم با ساخت مسکن‌ و محلات جدید، این افراد را از این بافت ناهنجار خارج و با ساختارجدیدی از شهرسازی، که در آن افیون و بزه هیچ جایگاهی ندارد آشنا کنیم.  

آتشگر افزود: گذشته از بحث محلات محروم، قزوین میزبان شهرستان ها و بخش های محرومی نیز هست. آبیک شهرستانی در جوار البرز و نزدیکی تهران متاسفانه مردمانی دارد که سیمان استنشاق می‌کنند! کارخانه سیمان که در جوار این شهرستان و بیرون از حوزه استحفاظی استانداری قزوین واقع است، امان از ریه‌های مردمان این شهرستان بریده! از سویی طارم سفلی محروم‌ترین بخش شمالغرب کشور در استان قزوین واقع است، بخشی که برای رسیدن به آن ابتدا باید وارد استان گیلان شوید و بعد وارد استان قزوین و بخش محروم طارم، همین مسئله نشان می دهد چگونه مهد تولید زیتون کشور با بی بهره‌گی از راه‌های ارتباطی تبدیل به محروم‌ترین بخش شمالغرب کشور شده است. همچنین منطقه الموت که پتانسیل تبدیل به منطقه نمونه گردشگری دارد مورد غفلت مسئولین واقع شده است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد:  ریاست محترم جمهوری که سابقه ایستادن در برابرِ مافیایِ کارخانه‌ویران‌کن‌ها را در کارنامه درخشان خود دارید، مردم قزوین اقدامات قاطع، سریع و انقلابی شما را در مواجهه با این مافیا دیده و بر آن چشم امید بسته اند.

وی گفت: اگر کشت و صنعت مغان در اردبیل بود، اگر ماشین سازی در تبریز بود و اگر هپکو در اراک بود متاسفانه به محضر جنابعالی اعلام می کنیم که ما در قزوین نیز میزبان کنتورسازی و کنتورسازی‌های بی‌شماری هستیم که دهه‌ها پس از اختصاصی سازی بیت المال مافیای نابود کردن صنعت استان را، به کام خود رسانده اند. اما امروز از شما درخواست داریم در همین جلسه و در همین سفر در مورد شرکت کنتورسازی تصمیمات کارگشا و انقلابی خویش را اتخاذ کرده و حل همیشگی این بحران را به مردم قزوین هدیه دهید.  
 
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ادامه داد: نکته بعدی مسئله کشاورزی در استان قزوین است. مسئله ای که نام آن با مسئله آب و مهاجرت روستائیان و بی بهره‌گی ما قزوینی‌ها از دانش روز، ماشین آلات مدرن، برخورداری از تسهیلات بانکی و از همه مهم تر مسئولانی دلسوز در مجموعه جهادکشاورزی و نظام بانکی استان گره خورده است.

وی گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری در سفر خویش به استان قزوین بارها بر تقویت این قابلیت استان تاکید کرد و حتی دستور مستقیم صادر کرده بودند که مبادا کشاورزی این استان روز به روز شاهد اوج‌گیری و شکوفایی نباشد، اما امروز همانند دیگر معضلات و ناهنجاری ها، قزوین از این قابلیت ملی و بین المللی خویش فاصله گرفته و دیگر نه تنها نمی تواند انار و زیتون و فندق و پسته و کشمش خویش را صادر کند، تولید کننده و کشاورز درگیر آفات، مهاجرت، مصادره اموال توسط بانک و نظام کاغذ بازی و دیوان سالارانه‌ای هستند که حاضر به حمایت از باغدار و کشاورز آسیب دیده از بی آبی و آفت نیستند.  
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول