اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ۲ برابری واردات برنج در سال گذشته/ از دپوی برنج تا دامن زدن به واردات

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۷۹۰هزار تن برنج وارد کشور شد، گفت: این درحالی بود که کسری  برنج حدود ۷۹۰هزار تن بوده است.

افزایش ۲ برابری واردات برنج در سال گذشته/ از دپوی برنج تا دامن زدن به واردات

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از دلالان که برنج‌ها را دپو کردند و زمینه‌سازی می‌کنند قیمت برنج را بالا ببرند.

وی افزود: اینکه ناگهان اعلام می‌شود قرار است قیمت برنج بالا برود و همچنین ذخیره این محصول پایین است خود به افزایش قیمت برنج دامن می‌زند.

دبیر انجمن برنج ایران با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۷۹۰هزار تن برنج وارد کشور شد، افزود: این درحالی بود که کسری  برنج حدود ۷۹۰هزار تن بوده است.

این مسؤول با طرح این سوال که چرا در بخش برنج کسری داریم، تصریح کرد: واقعا سوال این است که دارد چه بلایی سر برنج می‌آورند؛ این درحالی است سال ۹۹، سال استثنایی برای تولید برنج بود و تولید برنج به  ۲هزار و ۴۵۰ هزار تن رسید.

علیزاده شایق بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ تولید برنج ۲ و ۲۵۰هزار یعنی ۲۰۰هزار تن کمتر از سال ۹۹ بود و همین موضوع بهانه‌ای برای واردات شد؛ درحالی‌که کاهش تولید نسبت به سال گذشته بود، نه متوسط ۱۰ ساله؛ اعلام این موضوع به واردات دامن زده و نتیجه هم این شد که می‌بینیم.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با کشت قراردادی برنج، گفت: ازنظر انجمن برنج ایران این طرح ابهاماتی برای کشاورزان دارد که توصیه می‌شود سازمان ترویج جهاد کشاورزی در این زمینه کلاس‌ها و جلسات توجیهی برای کشاورزان را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول