اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

قدس امروز نماد مقابله با تجاوزگری رژیم صهیونیستی است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قدس امروز یک نماد است و صرفا مسئله فلسطین نیست بلکه مسئله مقابله با تجاوزگری و بی توجهی آشکار به همه معیار‌های جهانی است که رژیم صهیونیستی آن را انجام می‌دهد و باید با آن برخورد شود.

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اهمیت موج جدید انتفاضه فلسطین و حضور در راهپیمایی های حمایت از فلسطین اظهار داشت: متناسب با انفعال بیشتر رژیم اشغالگر قدس و تحرکات آن در سطح منطقه برای پیداکردن شریک جهت جلوگیری از فروپاشی کامل، شاهد هستیم که مقاومت هم با امید بیشتری نسبت به مسیری که در دهه‌های گذشته طی کرده، کار را به پیش می‌برد. 

وی افزود: صهیونیست‌ها هم متقابلا آخرین تلاش‌های مذبوحانه خود و تعرضاتی که شاهد آن بودیم را انجام می‌دهند. البته مقاومت هم توانست ضربات مهلکی به آن‌ها وارد کند تا متوقف شوند. 

سفیر پیشین ایران در ایتالیا تصریح کرد: نکته بسیار ظریف این مقطع گسترش مقاومت ملت فلسطین به ورای سطح منطقه و جهان اسلام است. امروز مشاهده می‌کنیم شهروندان آمریکا و اروپا نیز نسبت به روندی که توسط رژیم اشغالگر و حامی اصلی آن یعنی آمریکا طی می‌شود، معترض هستند. در واقع می‌توان گفت یک اشتراک بین بدنه اجتماعی در اروپا و ظلم و فشاری که به مردم فلسطین وارد می‌کنند، وجود دارد.

وی ادامه داد: شهروندان آمریکا و اروپا پس از مشاهده چنین اتفاقاتی متوجه شده‌اند تمام معیار‌هایی که همواره آمریکایی‌ها و غربی‌ها درباره مسائل حقوق بشری مطرح می‌کردند، دروغین است. چون همان مشکلات و بلایا بر سر خودشان آمده است. آن‌ها شعار آزادی و دفاع از مسائل انسانی می دهند، اما دقیقا نقض حقوق بشر و مسائل انسانی در فلسطین در حال رخ دادن است.

ظهره‌وند با بیان اینکه امروز قدس نقطه کانونی برای اشتراک ادیان الهی است، تاکید کرد: باید گفت که فقط به سرزمین‌های فلسطینی‌ها تجاوز نشده بلکه به حوزه‌های اعتقادی هم تجاوز صورت می‌گیرد و باعث شده تا برای مسلمانان و ادیان دیگر حساسیت ایجاد شود. بالاخره بخش عمده‌ای از مردم غرب کماکان به آیین ابراهیمی و مسیحیت پایبند هستند؛ لذا این مورد را کاملا در تعارض با معیار‌های آن می‌بینند و یک نوع فریب‌کاری می‌دانند. 

سفیر اسبق ایران در افغانستان افزود: مردم دنیا امروز چهره واقعی و تجاوزگر رژیم اشغالگر را مشاهده می‌کنند که در حال عبور از همه خطوط قرمز جامعه جهانی است و به هیچ معیاری پایبندی ندارد. به نظرم این فرصت خوبی برای فلسطینی‌ها و خون تازه‌ای برای مقاومت اسلامی است که خود را در یک تراز بالاتر نشان بدهد.

وی درباره تاثیرات راهپیمایی‌های روز قدس در روحیه‌بخشی به مردم فلسطین بیان داشت: راهپیمایی‌های روز قدس از طرفی برای مردم فلسطین روحیه‌بخش است و از طرفی دیگر باعث ایجاد ارتباط سیاسی بین همه کانون‌هایی است که می‌توانند درباره کلیات یک موضوع آرمان مشترک داشته باشند. البته آرمان مشترک فقط در جنبه اعتقادی آن نیست. بلکه موضوعاتی مانند نقض حقوق بشر و زیر پا گذاشتن حقوق اولیه می‌تواند دامن گیر همه باشد. پس اگر خواهان امنیت خود هستند و دورنمای روشنی را برای خود ترسیم کرده‌اند، باید این موضوع را به اشتراک بگذارند. 

سفیر اسبق ایران در افغانستان در پایان خاطر نشان کرد: حضور ما در راهپیمایی روز قدس و حمایت از قدس، می‌تواند یک فضای گسترده شکل بدهد که همه از آن برخوردار شوند و همه پشت سر قدس بایستند. مسئله قدس امروز فقط مختص فلسطین نیست بلکه نماد مقابله با تجاوزگری و بی‌توجهی آشکار به همه معیار‌های جهانی است که رژیم صهیونیستی آن را انجام می‌دهد و باید با آن برخورد شود. نوک پیکان این برخورد فعلا افتخارش با مردم فلسطین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول