اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

روز جهانی قدس محور وحدت مسلمانان است

نماینده قم در مجلس گفت: امام عزیزِ ما با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس و محور وحدت برای مسلمانان ابتکاری بی نظیر انجام دادند.

روز جهانی قدس محور وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه روز قدس که توسط بسیج دانشجویی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: وقتی از قدس صحبت میشود، به طور طبیعی رژیم صهیونیستی به ذهن می آید و از پرتو آن مقوله صهیونیسم و سپس موضوع یهود در نظر جلوه میکند؛ معمولا این سه موضوع باهم ملازمت دارند و رابطه آنها عموم و خصوص من وجه است اما عموم مردم همه این موارد را یکسان می‌پندارند.

وی افزود: قرآن کریم یهود را قوم سرزنش شده معرفی میکند و برگزیدگی قوم یهود در قرآن هم تازمانی بود که این قوم عصیان نکرده بودند؛ یهودیان کتب متعددی دارند و با تفاسیر متعدد کتاب آنها تحریف شده و سرشار از خرافه است. خاخام یوخاس تمام تفاسیر مشترک را جمع میکند و مجموعه ای به نام تلمود تحت عنوان کتاب عقیدتی_سیاسی یهودیان ایجاد می کند.

 

ذوالنوری اظهار کرد: سال ۱۹۴۸ در انگلستان تفکر ابتدائی شکل گیری دولت یهود آغاز شد. از آنجایی که هر دولتی نیاز به ملت دارد و در منطقه ای که ساکنین آن اعراب و مسلمانان اند نمی توان دولت یهود ایجاد کرد، بنابراین بحث مهاجرت یهودیان به فلسطین را مطرح کردند. درواقع زادگاه صهیونیست، مسیحیت است و افسانه های تاریخی مثل هلوکاست را مطرح کردند تا احساس ترحمی نسبت به قوم یهود ایجاد کنند.

 

 

وی افزود: ابتکار امام عزیزِ ما با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس و محور وحدت برای مسلمانان ابتکاری بی نظیر انجام دادند. بعضی از افراد ایراد های مختلفی به نظام جمهوری اسلامی می‌گیرند که چرا ما در مسائل فلسطین دخالت میکنیم؟ در پاسخ به این سوال علاوه بر مبارزه با ظلم جور، باید گفت هرنظام سیاسی که پایه های بیشتری در مناطق مختلف دنیا داشته باشد، قوی تر است و چنانچه مملکتی فقط نگاه محدودی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشد، خیلی زود نابود میشود. درگذشته بیگانگان سرنوشت ما را تعیین میکردند اما در حال حاضر هیج کس نمی تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی ایران تحت سلطه فلان کشور خاص است؛ بلکه برعکس آن بیان میشود و می گویند جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور ها نقش تعیین کننده ای دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول