اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر کشور: شایعه بازگشت به شورای عالی امنیت ملی را تکذیب می‌کنم

احمد وحیدی گفت: شایعه بازگشت خود به شورای عالی امنیت ملی را تکذیب می‌کنم.

وزیر کشور: شایعه بازگشت به شورای عالی امنیت ملی را تکذیب می‌کنم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب شایعه بازگشت خود به شورای عالی امنیت ملی درباره با اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: همیشه لازم بوده است که حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کنیم.

وی عنوان کرد: در روز قدس ان شاء‌الله همه خواهند آمد و از نظر کرونا هیچ محدودیتی برای حضور وجود ندارد و با رعایت پروتکل‌ها، این مراسم به خوبی انجام خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچ تخلفی از سوی استانداران صورت نگرفته است، گفت: هیچ گزارشی درباره تخلفات استانداران دریافت نشده است یک موضوعی بود که مرتبط به یک خیریه ای بود استاندار یک استانی قصد فعال کردن آن را داشت و بعد از فعال شدن آن در این خیریه ترتیب برگزاری یک مسابقه ای داده بود که در آنجا هر کسی در مسابقه رتبه ای کسب می کرد جایزه ای دریافت کند که این موضوع نیز محقق نشد فلذا این سر و صدایی که به وجود آمد برای هیچ بوده است.

وی با اشاره به مسئله میانکاله، افزود: با توجه به دستور رئیس جمهور در مورد با میانکاله قرار شد تا نظر نهایی سازمان محیط زیست، پروژه تاسیس پالایشگاه در میانکاله فعلاً متوقف شود.

وحیدی با اشاره به التهابات مرزی با افغانستان، بیان داشت: ماجرا از یک سو تفاهم از جانب منابع محلی طالبان اتفاق افتاده بود که آنها تصور داشتند یک محدوده مرزی جزو خاک افغانستان است و در آنجا مشغول به عملیات عمرانی بودند و بسیار به مرز ایران نزدیک شده بودند که توسط مرزبانان ما به آنها هشدارهای داده شد.

وزیر کشور ادامه داد: از منابع رسمی در کابل درخواست داشته‌ایم که به این موضوع رسیدگی کنند و آنها با دستورات لازم مانع از پیشروی منابع محلی طالبان شدند؛ زیرا این موضوعات حساسیت های فراوانی دارد و باید طرف‌های مقابل از ایجاد این حساسیت ها دوری کنند. از این رو طالبان قبول کرد هیئتی در جهت مذاکرات به ایران ارسال کند تا بتوانیم این موضوعاتی که باعث حساسیت ما شده است را برطرف کنیم.

وحیدی با اشاره به گسیل شدن نیروهای ارتش به مرزهای شرقی کشور، گفت: این موضوع طبیعی است؛ زیرا با توجه به اتفاقات مرزی این حق وجود دارد که از تمامیت ارضی کشور چه به صورت عمدی یا سهوی توسط نیروهای مرزبانی ناجا یا ارتش محافظت شود و از طالبان درخواست داریم که مانع از تکرار چنین اتفاقاتی در مرز مشترک با ایران شوند.

وی با بیان اینکه روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: اکنون مردم فلسطین تحت شدیدترین فشارها از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است و این باعث شرمساری است که برخی از کشورها به دنبال عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس هستند. امسال نیز مراسم روز قدس با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت حمایت از مردم فلسطین به خوبی انجام خواهد شد.

وزیر کشور در پایان با اشاره به تشکیل سازمان امور مهاجرین، تصریح کرد: با تشکیل این سازمان می‌توان مهاجرانی که در کشور ما حضور دارند سر و سامان پیدا کرده و افراد مهاجر دارای یک هویت مشخص شوند و انتظار داریم این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده تا مقدمات لازم تشکیل این سازمان فراهم شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول