اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» در شهر آبسرد

نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» با نمایش ۱۷ اثر استادان و هنرمندان در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» در شهر آبسرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، آیین افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه» با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در نگارخانه فرهنگسرای شهرداری آبسرد برگزار شد.

در این آیین، امام جمعه آبسرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، رئیس دفتر حوزه هنری شهرستان دماوند، رئیس و اعضای انجمن خوش‌نویسان شهرستان دماوند، سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر آبسرد و جمعی از هنرمندان و خوشنویسان شهرستان دماوند و شهر آبسرد حضور داشتند.

در این نمایشگاه، ۱۷ اثر از آثار مدرسین و هنرمندان انجمن خوش‌نویسان دماوند شامل علیرضا صلاحی، محمدهادی کرمانی، حامد توسلی، سیدحسن بدیعی‌نامقی، مهناز شادالویی، سمانه باقری، محسن شیرخانی، محسن علی اکبری، محمدصادق احد پور و سیدحسین میرهادی به نمایش گذاشته شد.

سطرنویسی، تذهیب، خط ثلث، خط نستعلیق، سیاه مشق و نقاشی خط از قالب آثار این هنرمندان است.

نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی «آمه»  ۷ تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان است.

 

امام جمعه آبسرد در آیین افتتاح نمایشگاه نقاشیخط و خوشنویسی شهر آبسرد با بیان اینکه هنر یکی از ارزش‌های الهی است، گفت: هنر توانسته تاریخ ما را از دوران پیامبر (ص) تا به امروز محافظت کند.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرشریفی با تأکید بر اینکه نقش هنر برکسی پوشیده نیست، افزود: خرسندیم از اینکه امروز با افتتاح این نمایشگاه در آبسرد شاهد تلاش هنرمندان در حوزه خوشنویسی هستیم و باید تلاش گردد تا زحمات این هنرمندان بیشتر دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری تصریح کرد: به دنبال افزایش سطح فرهنگی در شهر آبسرد هستیم و این موضوع از اولویت‌های مدیریت شهری است.

خسرو همایونفر بیان کرد: در تلاش هستیم که با افزایش درآمد مدیریت شهری و حمایت از آثار هنرمندان، گام‌های مثبتی برای اعتلای حوزه فرهنگی در شهر آبسرد برداریم.

علیرضا صلاحی، رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، افتتاح مجدد فرهنگسرای شهر آبسرد پس از تعطیلی دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا بود، اظهار کرد: شهر آبسرد علاقه‌مندان و هنرجویان بسیاری از نظر تعداد و کیفیت در حوزه هنر خوشنویسی به ویژه سبک‌های خط تحریری دارد که افتتاح مجدد فرهنگسرای آبسرد می‌تواند به ارتقای هنر خوشنویسی در این شهر کمک کند.

وی با اشاره به آسیب‌های شیوع ویروس کرونا به هنر خوش‌نویسی در شهرستان دماوند و شهر آبسرد گفت: کارگاه‌های آموزشی که قبل از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌کردیم، بیش از 40 نفر مشتاقانه شرکت می‌کردند، اما طی دو سال گذشته لطمه بسیار زیادی به هنر در شهر آبسرد وارد شد.

 

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان دماوند تصریح کرد: امیدواریم با آغاز به کار مجدد فرهنگسرای شهر آبسرد و قول مساعد مسئولان، رونق گذشته به حوزه هنر در این شهر بازگردد و شاهد فعالیت و حضور هنرجویان و علاقه‌مندان به خوشنویسی در شهر ابسرد باشیم.

صلاحی با بیان اینکه تمرکز انجمن خوشنویسان بر ارائه آموزش و تدریس است، بیان کرد: به دنبال این هستیم که در درازمدت علاوه بر اینکه خوشنویسانی که اثر هنری خلق می‌کنند، تربیت کنیم، جامعه به سمت خوش خطی پیش رود؛ از تعداد هنرجویانی که خوش خط می‌شوند و سبک‌های تحریری و خودکاری تعلیم می‌بینند، افرادی علاقه‌مند می‌شوند که خط با قلم را در سبک‌های نستعلیق، شکسته و ثلث پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجمن خوش‌نویسان دماوند با وجود آسیب‌های کرونا طی دو سال گذشته، اما ادامه داشت، خاطرنشان کرد: این انجمن در دو سال گذشته، جشنواره‌های مجازی کشوری و دوره‌های آموزشی مجازی برگزار کرد و با بهبود وضعیت کرونا، دوره‌ها با رعایت پروتکل‌ها به طور حضوری برگزار شد و امیدواریم از ترم تابستان شرایط به قبل از کرونا بازگردد.

انتهای پیام/67015/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول