اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احتمال تعلیق انتخابات منطقه‌ای در روسیه

برخی رسانه‌های غربی ازاحتمال تعلیق انتخابات منطقه‌ای در روسیه ناشی از نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

احتمال تعلیق انتخابات منطقه‌ای در روسیه

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های غربی روزسه شنبه مدعی شدند که روسیه ممکن است به دلیل نبرد در اوکراین و سایر موضوعات داخلی  انتخابات منطقه‌ای در این کشور را به حالت تعلیق درآورد.  

به گزارش وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» منابع آگاه مدعی شدند که کرملین در حال بررسی طرحی برای تعلیق انتخابات منطقه‌ای است که قرار است در ماه سپتامبر در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش‌های اجتماعی به دلیل جنگ در اوکراین و تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و متحدانش انجام شود.

روزنامه‌های روسی گزارش دادند که این پیشنهاد ممکن است فردا چهارشنبه، حین دیدار ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه با قانونگذاران روس در شهر «سنت پترزبورگ» ارائه شود.

بلومبرگ مدعی شد که این گفت‌وگوها نشان دهنده نگرانی کرملین از افزایش هزینه‌های سیاسی و اقتصادی ناشی از نبرد با اوکراین است که بدون هیچ نشان‌ ای از پایان وارد سومین ماه خود می‌شود.  این در حالی است که در حال حاضر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حمایت از پوتین به بالاترین حد خود رسیده است، اما افزایش تلفات در میدان جنگ و اعمال تحریم‌ها و وخامت اوضاع اقتصادی می‌تواند این وضعیت را کاهش دهد.

پوتین در سال ۲۰۰۴، پس از حمله تروریستی مرگبار در منطقه «بسلان» انتخابات فرمانداران را لغو کرد، اما این انتخابات در سال ۲۰۱۱ تحت کنترل شدیدتر کرملین برگزار شد.

روسیه کشور پهناوری با ۱۱ منطقه دارای اختلاف ساعت با مرکز این کشوراست و در انتخابات گذشته «حزب روسیه واحد» در تمام کشور پیشتاز انتخابات بوده است.

در آخرین انتخابات برگزار شده در روسیه طبق نتایج اعلام‌شده پس از پردازش ۱۰۰ درصدی آرای انتخابات دومای روسیه، حزب حاکم روسیه واحد با کسب اکثریت آرا، بیش از دوسوم کرسی‌ها را از آن خود که این مسأله به مذاق کشورهای غربی و مخالفان غرب‌گرای مسکو خوش نیامد.

درآخرین  دور از انتخابات پارلمانی روسیه، رای‌گیری به صورت غیرحضوری (الکترونیکی) در شش منطقه انجام شد. این اولین بار در تاریخ روسیه بود که انتخابات پارلمانی در این کشور سه روز طول کشید و پس از اتمام مهلت رای‌دهی و بسته شدن حوزه‌های رای، روند شمارش آرا بلافاصله آغاز شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول