اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بازگشت آوارگان فلسطینی لازمه تصمیم‌گیری برای آینده سرزمین‌های اشغالی است

نماینده ادوار مجلس گفت: با بازگشت همه آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی و حذف رژیم صهیونیستی از نقشه منطقه، صاحبان اصلی سرزمین فلسطین برای آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

بازگشت آوارگان فلسطینی لازمه تصمیم‌گیری برای آینده سرزمین‌های اشغالی است

حجت الاسلام احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به ضرورت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: حضور مردم در روز قدس به چند دلیل اهمیت دارد؛ در روزهای اخیر شاهد پیروزی های مقاومت در فلسطین اشغالی هستیم، انتفاضه اخیری که در تل آویو و بعضی نقاط دیگر اتفاق افتاده نشان از زنده بودن فلسطین دارد بنابراین حضور مردم در روز قدس طی سالیان پس از انقلاب نه تنها از اهمیت این موضوع کم نکرده بلکه ارزش آن را افزایش داده و به ما نشان می دهد که حضور ملت ایران باعث افول اسرائیل و انشاالله محو این غده سرطانی از جغرافیای جهان خواهند شد.

وی افزود: ملت‌های دنیا نسبت به جنایات و کودک کشی های رژیم صهیونیستی بیدار شده و به آگاهی رسیده اند تا جایی که شاهد بودیم مسلمانان انگلیس جمعه گذشته را روز قدس اعلام کردند و جمعیت زیادی نیز در دفاع از مردم فلسطین به میدان آمدند.

سالک گفت: اهمیت حضور مردم در روز قدس به گونه ای است که در روزهای اخیر سران رژیم صهیونیستی به واشنگتن رفتند و کارگروه مشترکی را تشکیل دادند، آنها اعتقاد دارند حزب الله لبنان و حماس در فلسطین به نیابت از ایران در آن مناطق حضور دارند. برای مقابله با این حضور، در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ و سایر نقاط می خواهند با همکاری آمریکا اقداماتی را برای مقابله با این حرکت انجام دهند.

وی افزود: این مسائل نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است که به واسطه حضور مردم به دست آمده و چنان شکستی به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرده که امروز می ‌خواهند به وسیله گروه مشترکِ راهبردی برای مقابله با این حرکات طراحی جدیدی انجام دهند.  

سالک اضافه کرد: مساله دیگری که باید به آن اشاره کنم حرف حق مردم فلسطین است؛ صاحبان اصلیِ سرزمین فلسطین خانه و سرزمینشان را می خواهند. حدود هفتاد سال است که مردم فلسطین را در سایر کشورهای دنیا آواره کرده اند؛ آنها باید برگردند و اسرائیل از جغرافیای منطقه حذف شود و مردم فلسطین برای حکومت آینده شان تصمیم بگیرند.

وی افزود: بیت المقدس قبله اول مسلمانان است به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به مساله بیت المقدس اغماض کنیم، به همین دلیل است که در بین جوامع و کشورهای مسلمان وحدتی جهانی علیه اسرائیل شکل گرفته است؛ انشاالله شاهد روزی باشیم که در بیت المقدس نماز را به امامت رهبر معظم انقلاب بخوانیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تنها راه مقابله با جنایات اسرائیل وحدت ملت فلسطین و قوی شدن است که البته این در وضعیت فعلی رخ داده است؛ در گذشته مردم فلسطین از سنگ استفاده می‌کردند ولی امروز صاحب سلاح و موشک شده اند. باید مقاومت و وحدت مردم فلسطین بیشتر گردد تا بتوانند در برابر این جانیان از فلسطین و مسجد الاقصی دفاع کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول