اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

رئیس کل دادگستری یزد: درب اتاق حراست ادارات روی مردم باز باشد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: رسالت هر کارگزار در نظام اسلامی ارائه خدمت به مردم است و نباید اجازه داد بی‌حالی، رخوت و کم کاری عده‌ای در ادارات، در مردم ایجاد نارضایتی کند.

رئیس کل دادگستری یزد: درب اتاق حراست ادارات روی مردم باز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در جمع مدیران و کارشناسان حراست ادارات استان یزد، اظهار کرد:‌ حراست، دیده بان شفافیت و صیانت کننده از سلامت مجموعه در هر اداره‌ای است.

وی وجود نهادهای امنیتی، نظارتی و بازرسی در ادارات را ضروری برشمرد و گفت: نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان محسوب می‌شود لذا باید برای حراست و صیانت از آن برنامه داشت و در میدان بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد در تبیین شرایط یک مسؤول حراست، ادامه داد: ‌مسؤول حراست باید یک کارشناس متبحر، مردم شناس دقیق، متحصص کاردان و مسلط به قوانین موضوعه باشد تا با توجه و اشراف به بایدها و نبایدها، موفق عمل کند.

دهشیری با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران، تصریح کرد: در تمام موارد، امر به معروف مقدم بر نهی از منکر بوده که از این رو انتظار است فعالیت‌های ایجابی با کمک آموزش‌های اصولی و حرکت‌های فعالانه و پیشگیرانه، مسیر را به سمتی حرکت دهد که دیگر نیازی به نهی از منکر باقی نماند.

وی استمرار و انجام امور به صورت دائمی را عامل موفقیت در رسالت امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر، حرکت‌های موسمی، موقتی و یکباره، اثر چندانی ندارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که امور با تداوم و استمرار انجام شود.

رئیس کل دادگستری یزد هدف گذاری، برنامه‌ریزی، شناخت وضع موجود و ترسیم حرکت به سمت وضع مطلوب را شاخصه یک واحد حراست فعال و هدفمند ذکر کرد و گفت: مسؤول حراست باید از مشغول شدن به مسائل خرد و کم اهمیت بپرهیزد و برای تحقق اهداف تشکیل حراست، برنامه ریزی کرده و برای ایجاد یک محیط اداری سالم و شفاف تلاش کند.

دهشیری، از گرفتاری به غرور و تکبر و بستن درب حراست به عنوان دو آفت حراست یاد و ابراز کرد: هدف مجموعه حراست، خدمت به مردم و صیانت از مجموعه اداری است و نباید در این مسیر دچار کبر و غرور شود.

وی افزود: حراست باید گوش شنوای درد و دل مردم و رفیق شفیق کارکنان بوده و با روی گشاده پذیرای آنها باشد تا اگر کسی به هر دلیلی دچار مشکل شده و در مسیر حاشیه قرار گرفته است امکان گرفتن کمک از حراست را داشته و زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد، اظهار کرد: رسیدن به نقطه دستگیری یک مدیر و یا یک کارمند با دستور مقام قضایی، در هر اداره‌ای که دارای حراست است، باید اوج ضعف مسؤول حراست آن اداره باشد که نتوانسته از آن مجموعه در برابر خطاها و لغزش‌ها صیانت کند.

دهشیری برخورد با عاملان ایجاد نارضایتی در مردم را در دستور کار دستگاه قضا بیان و عنوان کرد: وظیفه ما خدمت به مردم است و هرگونه مشکلی در مسیر خدمت، باید با اقناع و توجیه مراجعه کننده و ارباب رجوع همراه باشد و اگر مسجل شود در اداره‌ای و واحدی، نارضایتی مردم از رخوت، بی‌حالی و یا عدم پاسخگویی آن مدیر یا کارمندی نشأت گرفته است قطعاً با آن مدیر یا مسؤول برخورد می‌شود.

وی برخورد با ترک فعل مدیران در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه حفظ حقوق عامه را در دستور کار در دستور کار دستگاه قضایی اعلام کرد و افزود: دادگستری با اعلام گزارش‌های واصله، وفق دستورالعمل ابلاغی، ترک فعل‌ها را مورد بررسی و برخورد قرار خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: قطعا دستگاه قضا از مدیران شجاع و جسور که خدمت به مردم و انقلاب را سرلوحه فعالیت خود قرار داده‌اند حمایت کامل خواهد داشت و اهتمام خویش را در مسیر پیشگیری از کم کاری، رخوت و سستی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/الف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول